Kosmetikos srityje vien „pirk prekę lietuvišką“ nepakanka

Seniau užsukus į parduotuvę galima buvo rasti vietinių ūkininkų užauginto maisto. Šiandien lietuviškų prekių įvairovė smarkiai padidėjusi, per pastaruosius metus lentynos ypač pasipildė kosmetikos gaminiais, perkamais nepaisant užsienietiškų analogų gausos. Gamintojai bei pirkėjai teigia, kad lietuviškos produkcijos paklausa didėja ne dėl patriotiškumo jausmo, prekės pasižymi gera kokybe, dėl to jos tampa pastebimos tiek vietinėje rinkoje, tiek užsienio valstybėse

Lena Sokolovska. 15min.lt nuotr.Lena Sokolovska. 15min.lt nuotr.

Laisvų nišų beieškant

Prieš keletą metų kosmetikos, pagamintos Lietuvoje, nebuvo daug. Gamintojai, pastebėjo natūralios, rankų darbo produkcijos trūkumą, tai paskatino naujų kosmetikos verslų kūrimąsi.

Viena didžiausių kosmetikos gamintojų Baltijos šalyse „BIOK laboratorija“, kuriai priklauso tokie ženklai kaip „Rasa“, „Aras“, „Margarita“, pateikia didelį  lietuviškos produkcijos pasirinkimą. „Esame seniausi ir didžiausi kosmetikos gaminimo versle. Manau, kad mūsų sėkmė įkvepia kitus verslininkus imtis panašios veiklos. Vieni ieško nišų (rankų darbo, aromaterapinė kosmetika), o kiti bando kurtis prekybos centruose su panašiais gaminiais, kokius dabar matome lentynose“, – sako „BIOK laboratorija“ rinkodaros vadovė Romualda Stragienė

Lietuviškos kosmetikos „UogaUoga“ gamintoja ir viena iš įkūrėjų Lena Sokolovska pasakoja, kad, kai prieš kelis metus pradėjo gaminti natūralią kosmetiką, negalvojo, kad tai, ką gamina, galės pasiūlyti visuomenei. „Pirmiausia kilo ne idėja, o poreikis. Tuo metu nebuvo natūralios kosmetikos už prieinamą kainą. Tada mes pradėjome kurti sau ir draugams. Pamatėme, kad tai yra laisva niša ir galime pasidalinti tuo, ką darome, ir su visuomene“, – prisiminimais dalijosi gamintoja.

Žmonės domisi tuo, ką naudoja odai

Pasak gamintojų ir vartotojų, pasakymai „būk patriotas, rinkis prekę lietuvišką“, – neįtikina.

„Žmonės mėgsta palaikyti vietinius ūkius ir verslus, tačiau nemanau, kad žmonės pirktų prekę vien dėl patriotizmo, jei ji būtų blogos kokybės“, – sako kosmetikos gamintoja L. Sokolovska. Jos nuomone, žmonės tiesiog pradėjo domėtis tuo, ką naudoja odai. Taip pat lietuviška kosmetika yra prieinama kainos ir kokybės santykiu, o tai ir lemia  paklausos išaugimą.

Kosmetikos vartotojų nuomone, vietos produktą žmonės renkasi ne dėl pagaminimo vietos, o dėl jo sudėties. „Vienas iš pagrindinių kriterijų renkantis kosmetiką man yra kokybė, o lietuviška kosmetika ja tikrai pasižymi, todėl jei yra galimybė rinktis tarp mūsų šalyje gamintos kosmetikos ar bet kurios kitos, aš tikrai pirmenybę teikiu pirmajai“, – sako pirkėja Eglė Bolytė.

Lietuviška kosmetika užkariaus užsienio rinką?

Kad ir kaip viliotų užsienio rinka, „BIOK labaratorija“ rinkodaros vadovė teigia, kad vis dėlto 90 proc. savo produkcijos parduoda Lietuvoje. „Užsienio rinką sužavėti sunku. Kilmės šalis ten jau nebėra privalumas, todėl reikia surasti kitokios naudos pirkėjams. Lietuva, kaip šalis, neturi gero įvaizdžio kosmetikos versle“, – teigia Romualda Stragienė.

Lietuviškos natūralios kosmetikos gamintoja „UogaUoga“ vis dėlto tikisi užkariauti užsienio rinką. Tai vieni pirmųjų natūralios kosmetikos gamintojų, kurie sukūrė mineralinę pudrą, skaistalus ir akių šešėlius. „Tikimės, kad mūsų produkcijos išskirtinumas patrauks užsienio rinkos dėmesį“, – sako įkūrėja L. Sokolovska.

Jau dabar pusė šio prekės ženklo eksportuojamos produkcijos iškeliauja į Lenkiją, taip pat „UogaUoga“ galima įsigyti Vokietijoje, Austrijoje, Latvijoje. „Eksportas į kitas šalis sudaro 10 proc. pardavimų, žmonėms produkcija patinka, tačiau konkuruoti su jau ten įsitvirtinusiais produktais sunku“, – sako L. Sokolovska.

Patalpinta: Lietuvoje, Naujienos