Patarimai prieš „intelektualinę mankštą”
Antradienio vakarą Vilniaus universiteto Komunikacijos fakultete buvo surengti kursinių ir bakalaurinių rašto darbų mokymai. Viešą paskaitą vedusi lektorė Džina Donauskaitė supažindino studentus su esminiais akademinių rašto darbo rengimo aspektais, pasidalino patarimais, kurių nerasite oficialiuose metodiniuose nurodymuose.
Politikos komunikacijos klubo auditorijoje, kurioje telpa apie 100 studentų, tuščių vietų neliko, kai kuriems klausytojams teko įsikurti ant grindų. „Renginys vyksta jau keletą metų, tačiau vis dar sulaukia didelio studentų susidomėjimo” sakė renginio organizatorė Komunikacijos fakulteto studentų mokslinės draugijos narė Reda Stangytė. Didžioji auditorijos dalis buvo antro ir trečio kurso studentai, kuriems aktualus pasiruošimas kursinio darbo rašymui, arba kaip teigė lektorė „intelektualinei mankštai” prieš bakalaurinį darbą. Nors mokymų tema buvo labiau pritaikyta Komunikacijos fakulteto studentams, tačiau atėjo studentų ir iš kitų VU fakultetų.
Pristačiusi pagrindinę temą lektorė ragino studentus nepamiršti laikytis tam tikrų nuostatų. Bene svarbiausia – rašymo laikotarpiu studentų biblija tampantys rašto darbų metodiniai nurodymai. D.Donauskaitė pristatė būtinuosius mokslo tiriamojo darbo etapus ir pabrėže darbo vientisumo svarbą. Viena iš pagrindinių taisyklių, pasak lektorės: „negalima darbo pavadinime žadėti nei daugiau, nei mažiau nei ketinama įgyvendinti”. Vėliau buvo pristatomos naudingos literatūros paieškos duomenų bazės, lektorė trumpai pademonstravo šių duomenų bazių funkcijas, taip pat, visi norintys galėjo po mokymų pasilikti ir susipažinti su citavimo programa Zotero.
Mokymų metu studentams buvo suteikta galimybė konsultuotis ir patiems įvardyti konkrečius savo rašto darbų atvejus, lektorės padedami studentai bandė nustatyti pagrindinį savo darbo objektą. Kalbinti dalyviai pabrėžė mokymų aktualumą, leidybos studijų programos antro kurso studentė Monika Besevičiūtė, teigė, jog tokie mokymai padeda dar geriau ir tiksliau rašyti rašto darbus. „Mokymuose buvo apžvelgta ne tik rašto darbų struktūra, bet ir pabrėžti svarbiausi jos aspektai, o lektorės patarimai padės išvengti netikėtumų ar kliūčių formuluojant rašto darbo pavadinimą ar nustatant pagrindinį objektą”.
Paklausta, kodėl sutiko vesti šiuos mokymus D.Donauskaitė atsakė: „Studentai ateina ir patys rodo iniciatyvą padaryti darbą gerai, tad norisi padėti jiems tai padaryti dar geriau”. Būtent studentų iniciatyva dalyvauti mokymuose ir yra esminė priežastis, kodėl Studentų mokslinė draugija renginį organizuoja jau ketvirtus metus. Organizatoriai tikisi, kad kasmet vis daugiau susidomėjimo sulaukiantys mokymai prognozuoja ir vis gerėjančią rašto darbų kokybę.