Literatūrologas S. Žukas: „Pamokos turėtų būti smagesnės“
„Baltų lankų“ leidyklos vadovas dr. Saulius Žukas skaitė paskaitą „Kaip motyvuoti vaiką mokytis? Visuminis pradinukų ugdymas“. Paskaitoje dr. S. Žukas aiškino, kodėl vaikams trūksta motyvacijos mokytis, teigė, kad mokytojai yra tam, jog sudomintų bei sužadintų ugdytinių motyvaciją mokslui.
Teoriją lydi praktika
Skaitydamas paskaitą dr. Saulius Žukas pagrindinę problemą įvardijo vaiko nesidomėjimą teorine medžiaga, o svarbiausia – tai, kaip ji pateikiama per pamoką.
Literatūrologas ir leidėjas dr. S. Žukas yra ir projekto „Integruotas vadovėlis“ vadovas. Parengtas vadovėlis „Vaivorykštė“ išsiskiria tuo, kad jo personažai nėra idealizuojami. Tai vaikai su problemomis, aktualiomis pradinukams. Anot leidėjo, šitaip vaikui lengviau susitapatinti su knygos veikėjais ir prabilti apie savuosius rūpesčius.
Kone kiekvieną pasiūlytą metodiką pedagogams paskaitoje lydėjo gyvenimiški pavyzdžiai, kurie leisdavo geriau įsivaizduoti, kaip pritaikyti pateiktus patarimus.
Akcentuoja pagrindines pamokos metodikas
Per renginį buvo pasakyti keli patarimai, kaip padaryti pamoką smagesnę, o teorinę medžiagą lengviau įsimenamą. S. Žukas akcentavo darbą grupėse, kompromisų tarp mokytojo ir mokinių suradimą, įdomų ugdymo turinį, tėvų vaidmenį.
Paskaitoje buvo dar kartą iškeltos visų laikų problemos – patyčios ar susiskirstymas klasėje, bei pasiūlyti keli sprendimo būdai.
Valandą trukusį renginį Saulius Žukas baigė žodžiais: „Klausykime vaikų, girdėkime, ką jie sako, provokuokime jų šneką apie juos, neverskime kalti, tarkimės su jais, ir edukacinis procesas bus kitoks.“
Šis darbas – atlikta bakalauro žurnalistikos studijų programos dalyko „Žurnalistikos žanrai“ užduotis. Vadovė – dr. Jolanta Mažylė.