„Informacijos dienose“ – antivakarietiško propagandinio filmo peržiūra

„Komunikacija kine“ svečias viešųjų ryšių specialistas Mykolas Katkus dalijosi patirtimi, kaip atpažinti propagandą. Audros Avižiūtės nuotrauka.
„Komunikacija kine“ svečias viešųjų ryšių specialistas Mykolas Katkus mokė kaip atpažinti propagandą. Audros Avižiūtės nuotrauka.

Per „Informacijos dienas“ Komunikacijos fakulteto Studentų mokslinė draugija sukvietė visus į „Mint Vinetu“ knygyne vykusią antivakarietiško filmo „Propaganda“ (rež. Slavko Martinov) peržiūrą ir diskusiją su viešųjų ryšių ekspertu, „VRP Hill+Knowlton Strategies“ valdybos pirmininku Mykolu Katkumi.

2012 m. Olandijoje pasirodžiusio filmo „Propaganda“ kilmė apipinta gandais. Oficialiai jo režisieriumi laikomas Naujojoje Zelandijoje gyvenantis Slavko Martinovas, tačiau pagal kitą versiją (kurią iš tiesų paskleidė patys filmo autoriai), „Propagandą“ esą sukūrė ir internete išplatino Šiaurės Korėjos valdžia. Pagal dokumentinio filmo formatą sukonstruotame siužete pasakojama apie propagandos persmelktą Vakarų šalių gyvenimą bei įtaką, kurią gyventojams daro valdžios, reklamos, pramogų pasaulio atstovai. Vakarai kritikuojami iš Šiaurės Korėjos perspektyvos, filmas įgarsintas korėjietiškai ir angliškai.  „Propagandą“ sudaro 17 dalių, kuriose atskleidžiama vis kita Vakarų pasaulio žmonių gyvenimus tariamai užvaldžiusi yda – religiniai išpuoliai, pinigų, valdžios troškimas, grožio kultas, vartotojiškumas.

Propagandos klausimai itin domino VU žurnalistikos studentus. Audros Avižiūtės nuotrauka
Propagandos klausimai itin domino VU žurnalistikos studentus. Audros Avižiūtės nuotrauka

Kaip diskusijoje po filmo teigė „Komunikacija kine“ svečias viešųjų ryšių specialistas Mykolas Katkus, „Propaganda“ yra propagandinis filmas, kuriame pasakojama apie pasaulinę propagandą. Jis su studentais pasidalijo patirtimi, kaip atpažinti propagandą, kaip išsiaiškinti, kas ją skleidžia, kaip nuo jos apsisaugoti. M. Katkus taip pat lygino viešųjų ryšių atstovo ir žurnalisto profesijas. „Žurnalistas siekia, kad būtų pakalbinta kuo daugiau žmonių, o viešųjų ryšių atstovas – kad kuo dažniau būtų girdimas vienas iš jų“, – sakė jis.

„Informacijos dienų“ proga renginį „Komunikacija kine“ gruodžio 3-ąją organizavo Vilniaus universiteto Komunikacijos fakulteto Studentų mokslinė draugija (VU KF SMD).

Visą filmą galima pamatyti internete: