Skaitmeninio redaktorių tinklo diskusija Prestone

Socialinės medijos siūlo daugybę naujovių, kurias priėmusi tradicinė  žiniasklaida taptų dinamiškesnė. Jeff Milner nuotr.
Socialinės medijos siūlo daugybę naujovių, kurias priėmusi tradicinė žiniasklaida taptų dinamiškesnė. Jeff Milner nuotr.

Tarptautinės skaitmeninio redaktorių tinklo organizacijos (Digital Editors’ Network)   atstovai įsitikinę, kad  tradicinė žiniasklaida nebeatlieka „vartininko“ funkcijos, jau nebėra vienintelė ar pagrindinė masinės komunikacijos priemonė.

Gegužės 24 dieną Prestono Centrinio Lankašyro universitete (University of Central Lancashire) Jungtinėje Karalystėje vyko šios organizacijos surengtas žiniasklaidos profesionalų susirinkimas. Diskusijoje „Leidėjai ir socialinės medijos: mobilizacija, vadyba, vertinimas ir pelnas“ kalbėta, kaip ir kodėl verta  „pažaboti“ didėjančią socialinių medijų galią ir pritaikyti  ją savo reikmėms.

Šiuo metu pasaulyje naudojama per 5 bilijonai mobiliųjų telefonų, yra daugiau nei 175 mln. „Twitter“ ir 600 mln. „Facebook“ vartotojų, o  „Google“ per dieną pateikiama daugiau nei 1 bln. užklausos pateikčių. Tokie „digitaleditorsnetwork.blogspot.com“ tinklaraštyje pateikti duomenys tik patvirtina tradicinės žiniasklaidos atnaujinimo, jos pritaikymo naujausioms technologijoms būtinumą.

Diskusijoje, kurią moderavo  „CN Group“ atstovas Nikas Turneris, dalyvavo didžiausio pasaulyje socialinio tinklo „Facebook“ strateginės plėtros partnerė Karla Geci, internetinės naujienų svetainės „The Independent“ skaitmeninės auditorijos ir turinio plėtros skyriaus vadovas Džekas Rilėjus, San Francisko valstijos universiteto profesorius, Analitinės žurnalistikos instituto įkūrėjas Tomas Džonsonas bei internetinės vadybos specialistas Polis Tiagė.

Diskusijos dalyviai pabrėžė, jog tradicinė žiniasklaida privalo atsiverti, atsisakyti savo konservatiškumo. Tomas Džonsonas išskyrė socialinių tinklų vaidmenį. „Socialiniai tinklai yra įdomūs, tačiau tai ne pagrindinis dalykas. Daug svarbesni juose sukaupti duomenys“, – sakė jis. Atvirai prieinama informacija apie vartotojus kuria glaudesnį žiniasklaidos ir auditorijos ryšį. Tačiau diskusijos dalyviai mano, kad nerimauti dėl globalaus popierinės spaudos nykimo dar  per anksti. Pasak Tomo Džonsono, laikraščių tiražai tebeauga Afrikoje.

Susitikimas baigtas „1*1*1“ diskusija, kurios metu kiekvienas dalyvis per 1 minutę naudodamas vieną skaidrę pristatė naują idėją.

Visos svarbiausios įžvalgos ir komentarai „Twitter“ interneto vartotojams perteikti „gyvai“ – nenutrūkstamas žinučių srautas perduotas esamuoju laiku.

Patalpinta: Naujienos, Pasaulyje