„Microsoft“ – „Skype“ sandoris užsienio žiniasklaidos akimis

„Microsoft“ ir „Skype“ kompanijų vadovai – Stevas Ballmeris ir Tonis Bates'as spaudos konferencijoje. PhilWolff (Flicr) nuotr.
„Microsoft“ ir „Skype“ kompanijų vadovai – Stevas Ballmeris ir Tonis Bates'as spaudos konferencijoje. PhilWolff (Flicr) nuotr.

Gegužės 10 dieną „Microsoft“ paskelbė, kad pasirašė sutartį ir prisijungė interneto telefonijos gigantę „Skype“, iki tol priklausiusią įvairiems investuotojams (tarp jų – „Silver Lake“, „Anderson Horowitz“, „eBay International AG“). Kompanija pastariesiems sumokėjo 8,5 mlrd. JAV dolerių (beveik 21 mlrd. litų).

Amerikos tinklaraščiai ir internetinė spauda nesutaria, ar tai gali būti gera investicija, ar „Microsoft“, švelniai tariant, gerokai permokėjo. Technologijų žurnale „WIRED“ teigiama, kad, nors ir suprantama, jog reikėjo neleisti „Google“ ar „Facebook“ nupirkti „Skype“, interneto telefonijos kompanija nebuvo tiek verta, vartotojų kiekiu ji net nepranoksta pačiam „Microsoft“ priklausančio „Windows Live Messenger“. Tad klausiama, ar gali toks sandoris atnešti pelno? „The Huffington Post“ skaičiuojama, kad už kiekvieną „Skype“ vartotoją sumokėta po 13 JAV dolerių, taigi, „Microsoft“ turėtų kiekvienam iš jų parduoti po papildomą „Microsoft Office“ paketą, kad atgautų savo investicijas.

Kita vertus, kalbant ne apie pelną, sandoris yra svarbus ir vertingas tuo, kad „Skype“ neatiteko pagrindinei „Microsoft“ konkurentei – „Google“. Be to, kaip teigia naujienų portalas „Msnbc.com“, sandoris turėtų pagerinti „Microsoft“ padėtį išmaniųjų telefonų rinkoje, kur kol kas ji susiduria su problemomis ir atsilieka nuo konkurentų. Kompanija žada „Skype“ integruoti į „Xbox“, „Kinect“, „Windows Phone“ ir susieti su daugybe kitų „Windows“ programų ir sistemų. „Skype“ ir toliau galės naudotis ne „Windows“ platformų vartotojai.

Populiarus interneto technologijų tinklaraštis „Gigaom“ teigia, kad didžiausias nugalėtojas šiame sandoryje yra ne „Microsoft“, ne „Skype“ vartotojai, net ne investuotojai, pasidarę gražaus pelno, o „Facebook“. Negalėdama įpirkti „Skype“, dabar kompanija vistiek gaus galimybę panaudoti „Skype“ platformą („Microsoft“ yra vienas iš „Facebook“ investuotojų), taigi turės pranašumą prieš „Google“.

Išvadas daro interneto rinkodaros portalas „Marketingpilgrim“ – „Kur tai nuves, parodys tik laikas. Vienas dalykas, kurį jau žinome – „Microsoft“ neketina tiesiog sėdėti ant savo 50 mlrd. JAV dolerių rezervo, kai interneto pasaulis lekia pro juos.“

http://www.wired.com/epicenter/2011/05/microsoft-buys-skype-2/

http://www.huffingtonpost.com/dr-philip-neches/microsoft-skype-deal_b_860672.html

http://www.msnbc.msn.com/id/42967056/ns/business-us_business/

http://gigaom.com/2011/05/09/why-microsoft-is-buying-skype-for-8-billion/

http://www.marketingpilgrim.com/2011/05/microsoft-buys-skype-for-8-5-billion-in-cash.html

Patalpinta: Naujienos, Pasaulyje