Vakarų pasaulis pasirengęs mokėti už naujienas
Tokių drastiškų priemonių magnatą padrąsino imtis atliktos vartotojų apklausos rezultatai, kuomet paaiškėjo, kad 48 % Jungtinės Karalystės ir Amerikos skaitytojų neprieštarautų mokėti po keletą svarų ar dolerių už kokybiškai pateikiamas naujienas.
Bostono konsultacijų grupės atlikta studija nustebino didesniais nei buvo tikėtasi skaičiais. Nors pusė Jungtinės Karalystės ir Amerikos internetinės žiniasklaidos skaitytojų neprieštarauja apmokestinimui, tačiau šias šalis aplenkė Suomija (66 %), Vokietija (63 %), Italija (62 %) su dar daugiau mokamos internetinės žiniasklaidos entuziastų.
Vidutiniškai per mėnesį vienas vartotojas neprieštarautų mokėti 4 JAV dolerius Jungtinėje Karalystėje, 3 dolerius – Amerikoje, 7 dolerius – Italijoje, 6 dolerius – Ispanijoje, po 5 – Vokietijoje ir Prancūzijoje.
Merdokas mano kad, per artimiausius 10-15 metų popieriniai laikraščiai gali išnykti, jau po 2-3 metų skaitytojai galės gauti visavertę prieigą iš savo mobiliųjų įrenginių, o informacija bus atnaujinama itin dažnai.
R. Merdokui priklauso „The Wall Street Journal“, „New York Post“, „The Times“ ir „Sun“. „The Wall Street Journal“ jau įvedė mokestį už naudojimąsi visa svetainės medžiaga.
Vienas iš pirmųjų savo interneto turinį apmokestino Didžiosios Britanijos laikraštis „The Financial Times“. Prieiga prie visos informacijos kainuoja apie 200 JAV dolerių per metus, o nemokamai galima skaityti tik ribotą straipsnių kiekį. Per 2007 metus „The Financial Times“ tokiu būdu uždirbo beveik 18 milijonų JAV dolerių.