Nakties mistika budina iš kultūrinio miego
Renginiai, vykstantys naktį, nieko nebestebina. Organizatoriai, pasinaudoję nakties mistika, vilioja miestiečius dalyvauti meno ir kitokiose atrakcijose. Įdomu, kuo nakties metas toks ypatingas ir kodėl šių renginių vis daugėja.
Budina iš kultūrinio miego
„Kultūringos nakties idėją įkvėpė mintis, kad Lietuvoje naktinius renginius dažniausiai lydi ne itin kultūringa atmosfera. Renginiu „Tebūnie naktis!“ buvo norima pažadinti žmones iš kultūrinio miego“, – aiškina „Vilniaus – Europos kultūros sostinės 2009“ komunikacijos projektų koordinatorė Agnė Žemaitytė.
Renginių maratonas „Tebūnie naktis!“ debiutavo prieš trejus metus. Dažniausiai rengėjų girdimas priekaištas – kad žmonės nespėja aplakstyti gausybės renginių – skamba kaip komplimentas. Renginio sumanytojai tikisi, kad atgyjantis naktinis miestas neliks tik „Vilniaus – kultūros sostinės 2009“ organizuojamas projektas, o taps Vilniaus tradicija. Tradiciniais ketina tapti ir kiti naktiniai renginiai.
Ilgas naktinių pramogų meniu
Pramogų ir renginių tamsiuoju paros metu siūloma kuo įvairiausių. Štai „Tebūnie naktis!“ kvietė į šokių pamokas Sereikiškių parke, pasivažinėti troleibusu klausant gyvai skaitomos poezijos, siūlė kino salę ant žolės, video instaliacijas ant upės ir įvairius koncertus. „Idėja ir yra, kad būtų galima pasirinkti, kur eiti, kad visi žiūrovai nesueitų į vieną vietą, kaip būna kituose masiniuose renginiuose“, – aiškina A. Žemaitytė.
Orientacinės lenktynės „Naktynės“ rudenį kviečia studentus prisiminti sukauptas literatūrines bei istorines žinias ir leistis po naktinį miestą ieškoti užuominų.
Kito naktinio renginio – „Mados nakties“ – organizatoriai viliojo nuolaidomis „butikuose“, kvietė paragauti vyno renkantis naują rūbą ir, pasipuošus „glamūriniais“ drabužiais, ateiti į prabangų vakarėlį. Tokie renginiai vyksta visame pasaulyje – Paryžiuje, Milane, Niujorke. Bet Lietuvoje pirmoji „Mados naktis“ sulaukė ir nemažai kritikos už tai, kad parduotuvės darė didžiules nuolaidas ir tai priminė išpardavimus, tik ne dieną, o naktį. Tačiau „Mados naktyje“ dalyvavusi „Vintage boutique“ parduotuvės savininkė Inga Zakarevičienė mano, kad tai ir yra viena pagrindinių renginio idėjų – nuolaidos su šou elementais, o toks renginys – puiki proga šluoti nuo parduotuvių lentynų drabužius, pasiausti miesto mados vakarėliuose ir tiesiog gerai praleisti laiką.
Rytas neprotingesnis už vakarą
Naktinių renginių organizatoriai aiškina pasirinkę šį paros laiką, nes naktį viskas atrodo kitaip. „Vilniaus – Europos kultūros sostinės 2009“, rengiančios „Tebūnie naktis!“, komunikacijos projektų koordinatorė A. Žemaitytė ir „Naktynių“ rengėjos „Tele2 Lietuva“ viešųjų ryšių vadovas Andrius Baranauskas sako, kad tamsiuoju paros metu tas pačias miestų gatves, skverus, bažnyčias matome kitaip nei dieną. „Ryte arba dieną veikiantys muziejai, parodos arba vykstantys renginiai nieko nestebina, o naktį – viskas atrodo kitaip, neįprastai, mistiškai ir įdomiai“, – mano A. Žemaitytė. Pasak A. Baranausko, tai proga naujai pažvelgti į seniai pažįstamas vietas. O vasarą vykstantis renginių ciklas „Tebūnie naktis!“ okupuoja šį paros metą dar ir todėl, kad tuo metu naktys būna šviesiausios.
Naktinių renginių nuolatinė lankytoja studentė Eglė Lisauskaitė nesistebi, kad jie pritraukia daug žmonių, ypač jaunimo. Pasak E. Lisauskaitės, naktiniai renginiai traukia dėl netradicinių pramogų, tokių kaip šokiai po atviru dangumi, įvairios video instaliacijos, meno kūrinių demonstravimas. „Man naktiniai renginiai patinka tuo, kad juose galima pasimėgauti neįprastomis pramogomis. Tai – puiki proga išsikrauti po dienos darbų, pabūti su draugais“, – pasakojo naktinių renginių lankytoja.