Didžiausias spaudos ir pašto konkurentas – internetas

Tekstas ant popieriaus pralaimi tekstui ekrane
Tekstas ant popieriaus pralaimi tekstui ekrane
Spalio pabaigoje interneto portalas www.economist.com savo skaitytojams pateikė sukrečiančius faktus apie prastą pašto paslaugas teikiančių bendrovių ir spaudos padėtį.

Paštas

Spalio 28 dieną Japonijoje nauja valdžia pakeitė beveik visą šalies pašto tarnybą. JAV turėjo perskaičiuoti savo šalies biudžetą ir daugiau pinigų skirti šalies pašto išlaikymui. Britų Karališkasis Paštas kenčia nuo streikų, vykstančių visoje šalyje. Valstybinį Prancūzijos „La Poste“ ketinama leisti privatizuoti.

Spauda

Blogos žinios Amerikos laikraščių pramonei. Per paskutinius šešis mėnesius kasdieniai tiražai krito 10,1 %. Visi populiariausi 20 laikraščių pajuto skaudų skaitomumo mažėjimą. Išimtis – „Wall Street Journal“, kuris dabar yra skaitomiausias leidinys šalyje, pralenkęs iki šiol pirmavusį „USA Today“, kurio skaitomumas sumažėjo neįtikėtinai – net 17,5 %. 7,3 % sumažėjo ir „New York Times“ laikraščių pardavimas, 11,1 %  – „Los Angeles Times“, o „New York Daily News“ – 14%.

Kaip susiję šie pranešimai? Tiek blogą pašto, tiek spaudos situaciją lemia vienas veiksnys – internetas. Interneto erdvė tapo tokia populiari, kad tekstas materialiu pavidalu praranda paklausą.

Sumažėjęs laikraščių perkamumas „The Economist“ svetainėje aiškinamas tuo, jog žmonės šiais laikais siekia gauti naujausią informaciją išleisdami kuo mažiau pinigų. Tai internetas tikrai gali pasiūlyti – čia karščiausios naujienos prieinamos nemokamai visą parą ir nekeliant kojos iš namų ar biuro.

Panašiai paaiškinamas ir gerokai mažesnis siunčiamų laiškų kiekis. Nors jau ne vienerius metus popierinis laiškas atrodė senamadiškai, tačiau paštas bent jau klestėjo turtingose šalyse. Tačiau panašu, kad XXI amžiuje žinių perdavimo srityje paštas nebegali konkuruoti su elektroniniais laiškais, kurie gavėją pasiekia vos per kelias sekundes, o siuntėjui nereikia rūpintis pašto išlaidomis ir tuo, kaip laišką nugabenti iki artimiausio pašto skyriaus.

Visą laiką buvo žinoma, kad elektroninis spaudos, bendravimo ar verslo pakaitalas įsigalės neišvengiamai, tačiau kad tai įvyks tokiu nesuvaldomu greičiu, tikėjo ne daug kas. Šviesų laikraščių pramonės rytojų įžvelgia nedaug kas, o kalbant apie paštą, „Morgan Stanley“ analitikas Menno Sanderse prognozuoja, jog per ateinančius 10 metų Europos pašto paslaugos gali prarasti pusę persiunčiamų laiškų kiekio.

Patalpinta: Pasaulyje, Žiniasklaida