Garsi, rožinė ir apvali „Mados Infekcija“

Visą praėjusią savaitę Vilnius skynėsi kelią į savo, kaip madingo miesto, vardą. Lietuvos madingiausieji buvo kviečiami stebėti žinomų dizainerių Daivos Vapsvės, Liutauro Salasevičiaus ir kitų naujų kolekcijų pristatymus. Šią Vilniaus mados savaitę baigė kovo 18-ąją įvykęs renginys „Mados Infekcija“.

„Mados Infekcijos“ gerbėjai gavo progą išvysti ne tik gerai žinomus veidus, bet ir pirmąkart dalyvaujančius kūrėjus. Tautvydo Stuko nuotrauka.

„Mados Infekcija“ vyksta jau 18-ąjį kartą, tačiau kuo daugiau šiam renginiui metų, tuo daugiau naujų veidų jis pritraukia. Šiais metais pristatytos aštuonios naujos kolekcijos, o sukviesti dizaineriai iš Lietuvos ir artimiausių, kaimyninių šalių.

Injekcija prieš Infekciją

Galimybę pasirodyti „Mados Infekcijoje“ pelnė tie, kurie gruodžio mėnesį laimėjo prizines vietas kitame Vilniaus mados renginyje – „Mados Injekcija“. Pirmąją renginio dieną pasirodė trys „Mados Injekcijos“ laimėtojai: lietuviai Morta Nakaitė bei Thom Bara, estė Anna Jelizarjeva.

Pirmoji savo kūrybą pristatė dizainerė Morta Nakaitė. Tai – šviesiausia renginio kolekcija, pavadinimu „Eksperimentinė kolekcija apie nebylią, švarią, jautrią būseną“. Daugybę meno sričių išmėginusi dizainerė pasakojo, jog ši patirtis jai nauja, tarsi savotiška stotelė, tik neaišku, ar paskutinė. Neseniai šeimos pagausėjimo sulaukusi M. Nakaitė prisipažino, jog suderinti vaikų priežiūrą su darbu ties kolekcija – labai sudėtinga, tačiau tikrai įmanoma.

Priešingybe M. Nakaitės apdarams būtų galima pavadinti antrojoje dalyje pasirodžiusią Thom Bara kolekciją, pavadinimu „Juoda“. Šešis kartus kitiems dizaineriams „Mados Infekcijoje“ padėjęs T. Bara pristatė savo paties kurtą kolekciją. Joje buvo matomi tik juodos spalvos drabužiai ir aksesuarai, o kai kurių modelių veidai taip pat buvo nudažyti juodai. Siekdamas žiūrovus nustebinti, T. Bara pasirinko intelektualiosios muzikos atstovus „S13“ ir „GRIEZNAYA“, su kuriais planuoja bendradarbiauti ir ateityje. Vėliau vaikinas prisipažino, jog jei ne Vilniaus dailės akademija, kurią vaikinas šiuo metu jau yra baigęs, tikriausiai tokiame renginyje nė nedalyvautų. Tai – kolekcija sulaukusi daugiausiai ovacijų, tačiau dizaineris neslėpė, jog pamatęs renginio fotografijas kritikos sau tikrai negailės.

Savo mados pojūtį T. Bara yra bandęs perteikti ir keliuose lietuviškuose mados leidiniuose. Dizaineris teigia, jog mados žiniasklaida Lietuvoje yra nauja sritis, todėl ir objektyvumo, konstruktyvios kritikos čia nėra daug. Jis atkreipia dėmesį į tai, kad žurnalistams reikia labai tobulėti: kol kas niekas tiksliai esą nežino ko paklausti, arba klausia tų pačių dalykų.

Iškart po T. Baros pasirodžiusi estė Anna Jelizarjeva žiūrovams pristatė daug šypsenų sukėlusią kolekciją „Malchik Fantastika“ („Vaikinas fantastika“). Dizainerė, pristatydama išskirtinai vaikinams skirtą kolekciją, leido į juos pažvelgti kitu kampu – visuose deriniuose vyravo rožiniai atspalviai, įvairūs blizgučiai. Pasirinktas muzikos takelis visus pralinksmino, o pasirodę modeliai vėliau pasakojo, kad iš žiūrovų išgirdo daugiausiai atsiliepimų būtent apie šią kolekciją.

Kaip modelis šioje kolekcijoje pasirodęs Einius, sudalyvavęs kastinge, gavo du užsieniečių dizainerių pasiūlymus pristatyti jų kolekcijas. „Lietuvių dizaineriams gan dažnai neįtinku, tačiau mane pastebi užsieniečiai. Man net geriau“, – džiaugėsi vaikinas. Modelis neslėpė, jog šįkart ant scenos pasirodė net nespėjęs parepetuoti.

Mados senbuviai dalijosi podiumu su mados naujokais

Nuo 1999 m. vykstanti „Mados Infekcija“ į aukštumas iškėlė daugybę garsių dizainerių, į šį renginį vis grįžtančių pristatyti naujausių savo kolekcijų. Ne išimtis ir Laura Dailidėnienė, pristatanti jau trylika metų gyvuojantį savo prekės ženklą „Daili“. Dizainerė kūrė kolekciją miesto moterims, pavadinimu „Cloud“.

Pirmąkart „Mados Infekcijoje“ dalyvavusi dizainerės bendravardė Laura pristatė būtent L. Dailidėnienės kurtus rūbus bei aksesuarus. „Dievinu šios dizainerės kolekcijas, kiekvieną kartą praėjus pro jos parduotuvės vitrinas vis negaliu atsigrožėti, todėl pristatinėti jos kurtus apdarus man – tikra laimė!“ – pasakojo modelis. Su dizainere pabendravusi Laura neslėpė, jog ji – itin šiltas ir malonus žmogus. Mergina pasirodė ir kovo 19 d. Ji buvo atrinkta pristatyti naująją Dianos Paukštytės kolekciją.

Šiais metais pasirodė ir viena iš „Pure“ prekės ženklo atstovių – Ana Romanova. Šįkart ji pristatė asmeninę savo kolekciją, skirtą vyrams ir moterims, pavadinimu „Re-Shift“. Kolekcija buvo pilna įvairiausių spalvų, skirtingų medžiagų derinių, o visiems įprastus sportbačius dizainerė puošė statybose naudojama tvirtinamąja medžiaga. Vienas iš modelių, pristatinėjusių A. Romanovos kolekciją, nuo šešiolikos metų ant podiumo „Mados Infekcijoje“ pasirodantis raudonplaukis Gytis Gedvilas.

Jau aštuonerius metus kasmet „Mados Infekcijoje“ dalyvaujanti Lilija Larinova šiemet žiūrovus stebino nauja „White Horses“ kolekcija. Vėliau dizainerė ją kvietė įsigyti praėjusiais metais duris atvėrusioje asmeninėje parduotuvėje „LYLA“. Languotą juodų, tamsiai mėlynų, žalių ir raudonų spalvų kupiną kolekciją demonstravę modeliai buvo pasipuošę septintuoju dešimtmečiu alsuojančiais akiniais. Dauguma drabužių yra tinkami vilkėti tiek vyrams, tiek moterims.

„Mados Infekcijos“ gerbėjai gavo progą išvysti ne tik gerai žinomus veidus, bet ir pirmąkart dalyvaujančius kūrėjus. Pirmoji pristatymų dalis baigėsi Lenkų instituto remiamos debiutantės Katarzynos Romanskos kolekcija „About tears and RGB“. Dizainerė – „Mados Infekcijos“ naujokė, vis dar besimokanti Lodzės dailės akademijoje. Mergina kol kas yra dalyvavusi tik Lodzės madų savaitėje. Nuo pastelinių spalvų rūbų prasidėjusi kolekcija vis labiau tamsėjo iki raudonų, žalių ir, galiausiai, visiškai tamsių atspalvių. Tačiau visuose deriniuose aiškiai matėsi pasikartojantis, ašaros formos, iškirptas akcentas.

Mada šiapus ir už podiumo ribų

Tikriausiai vienas laukiamiausių pristatymų penktadienį buvo dizainerio iš Rusijos, Andrey Bartenev, kurtas šou. Menininkas „Mados Infekcijoje“ pasirodo jau penktąjį kartą, tačiau vis dar geba nustebinti naujomis idėjomis ir sprendimais. Šįkart žiūrovams jis pristatė kolekciją, pavadinimu „La La La Moscow“.

Šio reginio metu žiūrovų laukė staigmena: aplink juos dalis stebėjusiųjų renginį staiga puolė nuo savęs plėštis rūbus ir vilktis žalius, aptemptus ateivių kostiumus, kuriais vilkėdami vėliau šoko tarp žiūrovų. Tuo metu į sceną įžengė ir kiti, taip pat bešokantys, modeliai. Jie vilkėjo kostiumus, kurie buvo puošti įvairaus dydžio rutuliais. Galiausiai modeliai užpildė visą podiumui skirtą vietą. Šio šou metu pasirodė ir jauniausias modelis, kurį žiūrovai pasitiko gausiai plodami. Po jo į sceną įžengė ir pats A. Bartenev, pasipuošęs tokiu pat įmantriu ateivio kostiumu.

„Mados Infekcija“ suburia stėbėti naujausias mados tendencijas ne tik ant podiumo, bet ir už jo ribų. Daugybė mados mylėtojų stebino savo apranga lygiai taip pat, kaip ir tie, kurie pasirodė kaip modeliai. Dizaineris T. Bara patikino, kad didžioji dalis lietuvių išties rengiasi stilingai, tačiau atsiranda ir tokių, kurie kopijuoja parduotuvėse esančių manekenų įvaizdį, todėl jis tautiečiams linkėjo daugiau laisvumo savo aprangoje.

„Mados Infekcija“ vyksta kiekvieną pavasarį nuo 1999-ųjų. Šiais metais visi mados guru savo įvaizdžiu stebino kovo 18-19 dienomis.

Patalpinta: Kultūra, Naujienos