Po studijų – į jūrą
Darbas jūroje – ne vien kelionės po pasaulį, bet ir didelė atsakomybė. Dar šią vasarą Lietuvos aukštąją jūreivystės mokyklą baigęs Laurynas Rimkus, rugsėjo mėnesį pradėjo darbus „Coronel“ laive. Čia 23 metų amžiaus vaikinas užima trečiojo kapitono padėjėjo pareigas.
Atsakomybė – šturmano rankose
Šturmano darbo diena kiek skiriasi nuo įprastos. Jūroje dirbantis L. Rimkus pasakojo, jog pradėti darbus tenka ir vidurnaktį. „Iš pradžių ateiname į vachtą (aut. past. budėjimą), kur dirbame iki 4 val. ryto. Čia stebime aplinką, pildome dienyną ir ruošiamės atvykimui į uostą.“
Vidurdienį prasideda pasiruošimo švartavimosi operacijoms darbai, kurių metu kiekvienas turi būti paskirtoje vietoje. Po prisišvartavimo paruošiami dokumentai išėjimui iš uosto, o likęs laikas – laisvas. „Su įgulos nariais dažniausiai einame pasižvalgyti po miestą,“ – sakė pašnekovas. Vakare, pasibaigus iškrovimo ir pakrovimo darbams, atšvartuojamas laivas ir paliekamas uostas.
Anot L. Rimkaus, šturmano pareigas užimančiam žmogui tenka didelė atsakomybė. „Mes valdome laivus, esame atsakingi už visus atliktus valdymo veiksmus,“ – aiškino L. Rimkus. Pagrindinė vaikino užduotis darbo metu – sudaryti laivo maršrutą pagal visas taisykles ir nuostatas ir pasirūpinti, jog jis būtų atnaujintas kiekvieną savaitę.
„Be maršrutų sudarymo esu atsakingas ir už gelbėjimosi bei gaisro gesinimo priemones, esančias laive. Taip pat, švartavimosi metu prižiūriu saugumą laivagalyje ir duodu komandas ten dirbantiems jūreiviams,“ – Universiteto žurnalistui pasakojo pašnekovas.
Kelionės – kasdienybė
„Niekada net nebūčiau pagalvojęs, kad studijų metu per tokį trumpą laiką galėčiau aplankyti tiek šalių. Iš visų kelionių man labiausiai įsiminė pirmasis reisas iš Švedijos į Egiptą. Buvo įdomu pamatyti sąsiaurius, apie kuriuos skaitydavau tik vadovėliuose. Mačiau, kaip keičiasi jūros (tarp Viduržemio ir Baltijos jūros yra tikrai didelis skirtumas), Viduržemio jūroje turėjau galimybę ir išsimaudyti, vandens gylis siekė net 3 km. Taip pat, pirmą kartą laukinėje gamtoje pamačiau banginius, šimtus delfinų,“ – įspūdžiais dalinosi L. Rimkus, iš viso aplankęs net 15 šalių.
L. Rimkus domisi ir fotografija. Pasak pašnekovo, darbas jūroje fotografuojančiam žmogui yra privalumas, nes keliaujant galima pamatyti tikrai daug gražių vaizdų. „Labiausiai mėgstu fotografuoti saulėlydžius, bet, žinoma, fotografuoju ir miestus. Didžiausią įspūdį paliko Sankt Peterburgas, kuriame graži architektūra, tokios kol kas dar neteko matyti niekur kitur, taip pat sužavėjo metro, nes kiekviena stotelė yra skirtinga. Mieste išlikę daug sovietmečio palikimų, kuriuos įdomu apžiūrėti.“
Pries žengiant į laivą – mokslai
Trečiojo kapitono padėjėjo pareigas užimantis L. Rimkus šią vasarą baigė Lietuvos aukštąją jūreivystės mokyklą (LAJM) – tai vienintelė aukštoji mokykla Lietuvoje, ruošianti laivavedžius ir mechanikus darbui jūroje.
„Baigiau jūrų laivavedybos studijų programą. Ji pasirodė pakankamai įdomi ir, svarbiausia, suteikia galimybę siekti karjeros aukštumų,“ – sakė pašnekovas. Anot LAJM studijų skyriaus vadovės Sigitos Dobrovolskienės, jūrų laivavedyba yra populiariausia studijų programa ir šiais metais.
Šios studijų programos privalumai, anot L. Rimkaus, yra kievienais metasi tobulėjanti studijų programa, nuolat atnaujinamos auditorijos ir navigaciniai treniruokliai, su kuriais dirba studentai.
„Trūksta jaunų dėstytojų. Nors vyresni dėstytojai yra šaunūs ir tikri savo sričių žinovai, technologijos tobulėja, tad, manau, jaunesni dėstytojai būtų privalumas,“ – studijų programos trūkumus pastebėjo pašnekovas.
Anot L. Rimkaus, šturmanas turi būti stiprus tiek fiziškai, tiek psichologiškai, pasižymėti komunikabilumu, organizuotumu, kantrybe ir noru tobulėti savo srityje. Vienas iš svarbiausių bruožų – atsakingumas, nes net menkiausia klaida gali turėti neigiamų pasekmių.