ŽURNALISTAS APNUOGINS! …savo mintis. Ar geresnis tas tekstas, ant kurio daugiau paspaudė?

Žurnalistinio kūrinio vertę sudaro daug dalykų: kokia informacija sužinota, kaip sunkiai ji gauta, kaip kūrybiškai pateikta, kiek žmonių ji sudomino, kokią įtaką visuomenei padarė.

Interneto dienraščiai Lietuvoje šiuo metu dažnai kreipia dėmesį tik į vienintelį kriterijų: kiek žmonių sudomino. Vertingas ne tas tekstas (video reportažas, radijo laida), kuriuo pasakoma kas nors nauja apie mūsų pasaulį. Vertingas tas, ant kurio antraštės daugiau kartų paspaudė skaitytojai.

Taip veikia internetinės žiniasklaidos rinka: daugiau paspaudimų = didesni lankomumo rodikliai, kuriuos gali parodyti reklamos pirkėjams = didesnės pajamos iš portale nupirktos reklamos = (galbūt) didesni atlyginimai žurnalistams.

Bet kartu tokia sistema skatina sensacingas, dažnai klaidinančias antraštes. Ji neleidžia imtis tų temų, kurios yra svarbios, bet masiniam skaitytojui neįdomios. Nes – „niekas neskaitys“.

Ar tokioje sistemoje įmanoma daryti žurnalistinius tyrimus, jeigu daugiau paspaudimų sulaukia policijos pranešimų perspausdinimai? Ar verta tikėtis, jog redakcijos rimtai domėsis, pavyzdžiui, Lietuvos romų situacija, jeigu daugiau kartų spaudžiama ant trumpos žinios, kad kažkas tabore vėl pagautas su narkotikais? Kodėl redakcijos turėtų daryti interviu su naujo spektaklio režisieriumi, jeigu daugiau paspaudimų pritraukia SEL’o „Facebook“ sienos įrašo kopija?

Ar dabartinė internetinės žiniasklaidos sistema tarnauja skaitytojams ir visuomenės interesui? Jeigu ne, ką žurnalistai gali padaryti, ką ją pakeistų?

Apie tai „Universiteto žurnalistas“ kviečia diskutuoti visus, bet ypač – žurnalistikos studentus, dėstytojus ir žurnalistus – ketvirtadienį, balandžio 9 d., pradžia – 18 val. Temą inicijuoja žurnalistas Karolis Vyšniauskas, rašantis tiek į internetinę, tiek į spausdintinę žiniasklaidą. Diskusija vyks Vilniuje, VU Žurnalistikos institute, J. Keliuočio auditorijoje (Maironio g. 7).

Laukiame!

Patalpinta: Auditorija