Socialiniai tinklai – naujas būdas prisivilioti rinkėjus Kretingoje?

Per šių metų savivaldybių tarybų bei tiesioginius mero rinkimus, Kretingoje buvo galima pastebėti naują tendenciją – sparčiai išpopuliarėjusį agitavimą socialiniuose tinkluose.

Politikai (iš kairės – Dalia Martišauskienė, Almantas Skruibys, Juozas Mažeika) žemaičius agitavo ne tik gatvėse, bet ir socialiniuose tinkluose.Politikai (iš kairės – Dalia Martišauskienė, Almantas Skruibys, Juozas Mažeika) žemaičius agitavo ne tik gatvėse, bet ir socialiniuose tinkluose.

Likus kelioms savaitėms iki  savivaldybių tarybų bei mero rinkimų, Kretingos miesto parduotuvių vitrinos bei pastatų sienos mirgėjo nuo įvairiausių agitacinių plakatų. Vis dėl to per šių rinkimų agitacinį laikotarpį buvo galima pastebėti, kad vietos politikai aktyviai rinkėjų simpatijas bandė pritraukti ir socialiniame tinkle „Facebook“.

Darbo partijos atstovė Dalia Martišauskienė – viena iš aktyviausiai reiškusių savo pažiūras ir idėjas socialiniame tinkle „Facebook“. Ji teigia, kad „Facebook“ paskyrą naudoja tam, kad visuomenei save plačiau pristatytų kaip politikę. D. Martišauskienės paskyra buvo atnaujinama beveik kasdien.

Rinkėjai galėjo skaityti kandidatės biografiją, rinkimų programos nuostatas, įvairius straipsnius apie tai, kaip kandidatė ruošiasi keisti savivaldybės tvarką, valdymą, įvairių strateginių planų kūrimą, jei būtų išrinkta rajono mere. Taip pat kandidatės paskyra mirgėjo nuo įvairių raginimų balsuoti. Jos nuomone, reikalinga visokių tipų politinė reklama: tiek „Facebooke“, tiek vietos spaudoje, tiek kitose erdvėse  – dalis rinkėjų esą pripažįsta bendravimą per „Facebooką“ , o dalis rinkėjų – skaito tik spaudą arba nori su kandidatais susitikti ir bendrauti gyvai. „Politikoje esu tik 5 mėnesius, todėl informaciją teikiau visais įmanomais metodais ir būdais“,-  Universitetozurnalistas.lt redakcijai savo aktyvų agitavimą socialiniame tinkle aiškino D. Martišauskienė.

Kaip teigė liberalų sąjūdžio atstovas, kandidatavęs į Kretingos rajono merus,  Almantas Skruibys, agitavimas virtualiose erdvėse –  tai dar viena galimybė reklamuotis, kuri labiau pasiekia jaunimą. Jo nuomone, tinkamai išnaudojant  socialinių tinklų galimybes, reklama būtų žymiai efektyvesnė. „Prisipažinsiu, mano agitacija „Facebooke“ buvo labai silpna. Taip buvo todėl, kad paskyrą susikūriau asmeniniams tikslas, o ne politiniam naudojimui“,- teigė A. Skruibys.

Tiesioginius Kretingos rajono mero rinkimus laimėjęs konservatorius Juozas Mažeika mano, kad veiksmingiausia agitacija yra ne socialiniai tinklai internete, o susitikimai su rinkėjais. Kadangi tik jų metu, kandidato įsitikinimu, rinkėjai gali užduoti rūpimus klausimus, o ir tiesioginis bendravimas su rinkėjais skatina didesnį jų pasitikėjimą bei palankumą. Vis dėlto, agitacinio laikotarpio metu J. Mažeika dėmesį skyrė vienodai visoms agitacinėms priemonėms. „Kuo plačiau visuomenei pateikiama reklama, tuo didesnė tikimybė gauti daugiau rinkėjų balsų, o ypač tokių, kurie nelabai domisi rajono politiniu gyvenimu. „Tokia reklama yra ta jėga, kuri neapsisprendusiems leidžia lengviau priimti sprendimą, kam skirti balsą“, – teigė trečiai kadencijai išrinktas meras J. Mažeika.

Taigi socialiniai tinklai buvo tik kaip papildoma Kretingos politikų agitacijos priemonė, kol kas, kaip matyti, negalinti pakeisti gyvo bendravimo su rinkėjais.

Patalpinta: Projektai, Rinkimai 2015