Penki UŽ, vienas – prieš: sausio 26 – vasario 1 d.

„The Sun“ nėra tas laikraštis, iš kurio galima būtų mokytis geros žurnalistikos, bet rugsėjį jis išspausdino tokį atsiprašymą pirmame puslapyje (viršelis dešinėje), už ką galėtų pelnyti „Metų atsiprašymo“ titulą.

Susitaikykite – žiniasklaida nebeužsiima tik žurnalistika, dabar į jos akiratį patenka ir melo detektorių kūrimas, ir medijų laboratorijos, ir kas tik norite. UŽ/prieš – apie tai ir tradicines žurnalistikos bėdas:

„The Sun“ nėra tas laikraštis, iš kurio galima būtų mokytis geros žurnalistikos, bet rugsėjį jis išspausdino tokį atsiprašymą pirmame puslapyje (viršelis dešinėje), už ką galėtų pelnyti „Metų atsiprašymo“ titulą.

UŽ:

1. Beveik šimtą metų leidžiamas JAV žurnalas „The New Republic“ suprato, kad prieš interneto cunamį neatsilaikys ir pasisamdė 29-erių buvusį „Facebook“ darbuotoją Chrisą Hughesą. Štai ką jis rašo:

http://www.newrepublic.com/article/112191/new-republic-redesign-chris-hughes-welcomes-readers#

2. „The New York Times“ puikiai supranta, kad vien skleisdamas žinias šiais laikais neišgyvensi:

http://nytlabs.com/

http://www.nytimes.com/timespace/

3. Kaip komentarai veikia skaitytoją:

http://blogs.scientificamerican.com/a-blog-around-the-clock/2013/01/28/commenting-threads-good-bad-or-not-at-all/

4. Ir geriausieji daro klaidų. Čia visa kolekcija iš praėjusių metų:

http://www.poynter.org/latest-news/regret-the-error/197279/the-best-and-worst-media-errors-and-corrections-of-2012/

5. Kaip suprasti, kad viešai šimtams ar tūkstančiams klausytojų kalbantis žmogus meluoja? „The Washington Post“ siūlo išeitį – savotišką melo detektorių:

http://truthteller.washingtonpost.com/

http://www.knightfoundation.org/blogs/knightblog/2013/1/29/debuting-truth-teller-washington-post-real-time-lie-detection-service-your-service-not-quite-yet/

Prieš:

Kauno „Žalgirio“ žaidėjas išvyko iš komandos dėl religinių sumetimų. Tai istorija, verta sociologų ir antropologų dėmesio ne dėl Ibrahimo Jaabero poelgio, bet dėl reakcijos į šį poelgį. Žiniasklaidos, o tiksliau – žurnalistų ir redaktorių kai kurie sprendimai, kaip pranešti šią naujieną, vartota retorika („šokas“ arba „Komandos kapitonas anksčiau nepastebėjo jokių I.Jaababero keistenybių“) labai neblogai atspindi mūsų visuomenės požiūrį į religiją, kitų konfesijų išpažinėjus, apskritai vertybes.

Keli pavyzdžiai pasvarstymams:

http://www.lrytas.lt/-13595694691359264212-t-pačėsas-apie-i-jaabero-priežastis-palikti-žalgirį-čia-vaikų-pasakos.htm

http://www.lrytas.lt/-13595634781357652241-kauno-žalgiryje-po-i-jaabero-pasitraukimo-klausimai-be-atsakymų.htm

http://www.lrytas.lt/-13595629551357739215-energym-šokėjos-per-daug-viliokliškos-žalgirio-krepšininkui-i-jaaberui.htm

http://tv.lrytas.lt/?id=13595593221359367543

http://www.15min.lt/naujiena/sportas/krepsinis/ibrahimo-jaabero-sprendimas-del-isitikinimu-palikti-zalgiri-padiktuotas-religiniu-jausmu-ar-bandymas-pridengti-kitas-priezastis-23-302132

http://www.15min.lt/naujiena/sportas/krepsinis/kauno-zalgirio-kapitonas-paulius-jankunas-ibrahimo-jaabero-pasitraukimas-yra-didelis-smugis-komandai-nes-jis-buvo-vienas-pagrindiniu-musu-zaideju-23-302134

Beje, delfi.lt suprato, kad reikia pateikti ir kitokią nuomonę:

http://sportas.delfi.lt/krepsinis/islamo-tyrinetojas-ijaabero-poelgis-yra-visiskai-suprantamas-ir-fanatizmu-nekvepia.d?id=60554371

Patalpinta: Naujienos, Žiniasklaida