Aiškėja skausminga tiesa – „Facebook“ reklama buvo neefektyvi
Ar gali būti, kad 5 milijardus JAV dolerių pajamų per metus duodantis „Facebook“ reklamos verslas iš tiesų tik švaisto visų brangų laiką ir neatneša jokios naudos?
Regis, reklama „Facebook“ tinkle yra visų prekybininkų svajonė. Reklamos užsakovai išvardija, kokius klientus jie norėtų pasiekti, o „Facebook“ jų reklamą parodo būtent tokiems žmonėms.
Socialinis tinklas žino ne tik, kur tie žmonės gyvena, kokia jų lytis ar amžius. Jis žino ir apie šeiminę padėtį, draugus, mėgstamus užsiėmimus. Tai tikros aukso kasyklos „Facebook“ socialiniam tinklui, nes reklama gali būti pateikta pakankamai aiškiai tikslinei auditorijai.
Ir vis dėlto, tai senamadiškas ir prastas būdas parduoti reklamą. Taip reklama parduodama jau dešimtmečius, pavyzdžiui, televizijoje, kurioje tam tikros laidos turi labai aiškią savo auditoriją.
Nuo to laiko, kai „Facebook“ įžengė į biržą, jos akcijų kursas smuktelėjo 47 proc. ir dėl to kompanija prarado apie 38 milijardus JAV dolerių rinkos vertės.
Štai dėl ko prieš kelias savaites „Facebook“ pasiūlė visiškai naują reklamos strategiją, kuri yra tris kartus vertingesnė nei įprastos tikslinės auditorijos paieškos.
Kaip ši reklama veikia? Jūs užeinate į, pavyzdžiui, piguva.lt elektroninę parduotuvę. Išsirenkate jums patinkančias ausines, išnagrinėjate jų specifikaciją ir dėl vienų ar kitų priežasčių jų nenusiperkate.
Tuomet kituose tinklapiuose jūs matysite tokių ausinių, kurios jums patiko, reklamą. Taip atsitiks dėl to, kad jūsų naršyklė parsisiųs „sausainuką“ (angl. cookie) – mažytę programėlę, kuri reklamos serveriams praneš, kad lankėtės piguva.lt ir domėjotės tomis ausinėmis.
Būtent dėl to šis reklamos būdas, angliškai vadinamas „re-targeting“, yra daug efektyvesnis. Šią reklamą jūs greičiausiai norėsite pamatyti, nes jau anksčiau išreiškėte savo susidomėjimą būtent konkrečiu daiktu. Beje, tai nepriklauso nuo jūsų amžiaus grupės, lyties ir pomėgių.
Kadangi domitės ausinėmis, didesnė tikimybė, kad užvesite pelę ant šios reklamos. O kadangi dėl to padidėja tikimybė šį daiktą jums įsiūlyti, tokia reklama yra efektyvi ir labai vertinga. Tai reiškia, kad tokią reklamą galima parduoti brangiau – gera žinia „Facebook“.
Iš tiesų ši reklama tokia veiksminga, kad parduodamas visą reklamą naujuoju būdu „Facebook“ ją galėtų pabranginti tris kartus.
Iš esmės reklamos, parinktos pagal tai, kokiu konkrečiu daiktu jūs domitės, bus kur kas vertingesnės už reklamą, paremtą ta informacija, kurią patalpinote savo „Facebook“ paskyroje.
Įdomiausia tai, kad naujajai reklamai visiškai nereikalingi asmeniniai „Facebook“ paskyros duomenys, dėl kurių kyla tiek daug diskusijų, ir vis tiek naujoji reklamos strategija yra vertingesnė.
„Facebook“ akcininkus, ypač tuos, kurie jais tapo per IPO (pirminį viešąjį pasiūlymą), į neviltį turėtų varyti vienas dalykas – tai, kas „Facebook“ yra nauja, rinkoje jau seniai naudojama. Pavyzdžiui, „Yahoo“ tai daro jau ne vienerius metus.
O gera žinia ta, kad nauja reklamos strategija gali tapti mirtinai reikalingais degalais stringančiam „Facebook“ pajamų varikliui.
Šaltinis: www.lrytas.lt