Pasaulis, kuriame karaliauja mada
Vis labiau šiltėjant orams keičiasi ne tik mūsų nuotaikos, bet ir apranga. Šilti šalikai ir pirštinės metami į šalį – gatves užkariauja spalvos, o jeigu jos dar ir ryškios ar dvelkiančios originalumu, tuomet imi tikėti – tikrai pavasaris! Kartais pavydžiai nužvelgi žaviai, nuotaikingai atrodančius praeivius ir, jei tik pamatai netikėtų spalvų ar medžiagų derinių, ne kartą atsisuki ir per petį dirsteli į kūrybingąjį. Namie imi vartyti mados žurnalus, žvalgaisi po internetinius tinklalapius ir nuo jų gausos ima svaigti galva. Taip blaškantis po įvairias nuorodas ir spaudą staiga atrandi gatvės madų, originalių idėjų, aprangos tendencijų ir fotografijų kupiną ir alternatyvia mada besidominčius suburiantį tinklalapį ir leidinį „infashion.lt“. Kažkas negirdėto. Pagauna smalsumas: kaip jis atsirado? Kodėl toks neįprastas? Apie ką rašo? Taigi, mus gelbėja ir apie šį projektą pasakoja vyr. redaktorės Gabrielė Vaitkutė ir Katia Merežnikova.
Kaip sumanėte įkurti tinklalapį ir leisti žurnalą „infashion.lt“? Nuo ko viskas prasidėjo?
Gabrielė: Turbūt tai nebuvo tiesiog sumanymas su konkrečiu tikslu, infashion.lt atsirado lyg ir natūraliai. Tuomet, kai viskas prasidėjo, „ant bangos“ buvo visokie „blog‘ai“, o norėjosi kažko rimtesnio. Pasiūliau tinklalapio idėją vienam draugui, dabartiniam „infashion.lt“ iliustratoriui, jis sutiko prisidėti – tokia ir buvo pradžia. Iš pradžių buvome dviese, o vėliau, vėl gi natūraliai, pradėjo jungtis, bendradarbiavimą siūlyti įvairūs žmonės ir dabar yra taip, kaip yra. Šiuo metu dirbame su žurnalu „Centras“, tinklalapiu ir leidiniu „infashion.lt“, kuris platinamas nemokamai, su tuo pačiu turiniu jį galite rasti ir „Centre“.
Katia: Neįsivaizduoju, kaip viskas prasidėjo, nes prie komandos prisijungiau vėliau – pati parašiau, pasisiūliau būti „žurnaliste“. Po kelių mėnesių jau laikiau pirmą „kūdikį“.
Kokiai auditorijai skirtas jūsų projektas?
Gabrielė: Galėtume išvardinti kelis skiriamuosius bruožus: alternatyvia mada ir dizainu besidomintiems miestiečiams, aktyviems, kūrybingiems, turintiems lakią fantaziją, gebantiems nepasimesti mados rinkoje žmonėms, skaitytojų išsilavinimas dažnai susijęs su taikomaisiais menais ir kūrybinėmis industrijomis, populiarių kavinių, barų, meno centrų, grožio salonų lankytojams. Čia aš labai rimtai išvardinau, bet, aišku, norėtume būti skirti žmonėms, turintiems gerą skonį.
Kas gali prisidėti prie leidinio kūrimo? Ar dirbate tik savoje profesionalų komandoje?
Katia: Prie leidinio bei tinklalapio kūrimo gali prisidėti bet kas, kas tikrai nori kažką daryti, o ne tik daug šnekėti. Dažnai tenka susidurti su problema, kai žmonės pervertina savo galimybes, norą, laiko ir psichologinių jėgų atsargas. Taip pat mums labai svarbi kokybė, kuri, kaip žinia, yra subjektyvus reikalas. Nors ir nesame profesionalės, prisiimame šią atsakomybę ir „pomidorus į veidą“. Mūsų pastovi komanda nėra labai gausi – apie 10 žmonių, bet mes nuolat bendradarbiaujame su įvairiais fotografais, iliustratoriais, žurnalistais, „blog‘eriais“ ir t.t.
Iš kur semiatės idėjų?
Katia: Mano įkvėpimo šaltiniai – visokios nesąmonės: keisti gyvenimo įvykiai, ištraukos iš filmų („The Dreamers“, „Across the Universe“), atsitiktinės frazės, dainų žodžiai ir knygos.
Gabrielė: Įkvepia netikėti ir nesusiję dalykai. Dažnai pradėdamos galvoti apie žurnalo turinį, numerio temą ir panašiai, idėjas vystome net nuo labai su mada nesusijusių dalykų. Pavyzdžiui, pasižiūrime kokį nors filmą ir jis tampa viso numerio įkvėpimo šaltiniu. Kovo-balandžio numerio tema yra politika. Dabar net nepasakyčiau, kaip kilo ši mintis. O ir šiaip dažniausiai šokinėjam nuo vienų idėjų prie kitų, jos keistos, sunkiau įgyvendinamos.
Kokios temos, be mados, figūruoja leidinyje ir tinklalapyje?
Katia: Kultūra, kontrkultūra, meninės fotosesijos, fotografija, dizainas plačiąja prasme, kartais muzika arba net politika. Nors, bet kuriuo atveju, stengiamės per daug nenutolti nuo mados.
Su kokiais sunkumais susiduriate ruošiant leidinį?
Gabrielė: Viskas vyksta ne laiku, terminai spaudžia, mes vėluojame, rankos dreba, temperatūra kyla… Kaip ir visi kūrėjai, esame alkanos ir neturtingos.
Kas jums yra mada, o kas – stilius? Kaip apibrėžtumėte „stiliaus“ sąvoką?
Katia: Mes pačios ieškome atsakymo į šį klausimą, klausinėjame visų, o pačios atsakyti nepajėgiame. Arba bijome.
O kaip, pasak jūsų, turi atrodyti stilingas žmogus?
Gabrielė: Jis neturi atrodyti stilingas, jis turi toks būti. Viskas prasideda nuo mąstymo ir estetinio suvokimo. Jeigu toks yra, tikimybė, kad žmogus bus stilingas, yra labai didelė. Arba atvirkščiai: mada neatrodys verta dėmesio. Bet kuriuo atveju, stilius yra skonio reikalas. O visi skonio reikalai yra tikrai labai subtilūs.
Koks pagrindinis jūsų darbų tikslas?
Katia: Mes svajojame, kad geras skonis Lietuvoje taptų norma, o baimė kažkam neįtikti išnyktų. Neseniai teko skaityti interviu su J. Statkevičiumi, kuriame jis sakė: „Paimkite į rankas penkiolikos metų senumo stiliaus žurnalą – tie patys žmonės, jų apranga nė kiek nesiskiria“. Norėtume, kad pradėtų keistis apranga, žurnalai, mąstymas.
Galbūt turite naujų minčių leidinio tobulinimui ar kokių nors ateities planų?
Katia: Artimiausi ateities planai – daugiau laiko ir jėgų skirti tinklalapiui, tobulinti internetinį dizainą, didinti susidomėjimą visais įmanomais būdais. Taip pat mums labai svarbu išmokti geriau valdyti viską, kas susiję su marketingu ir verslo reikalais.
Ar džiaugiatės savo veikla? Galbūt norėtumėte kažką keisti?
Gabrielė: Labai džiaugiamės, nes tai patenkina mūsų saviraiškos ir socializacijos poreikius, suteikia progą susipažinti ir dirbti su daugybe talentingų žmonių, išbandyti savo kūrybines ir psichologines jėgas. Norėtume, kad šis projektas labiau įsivažiuotų, o mūsų entuziazmas neišsektų.