Alfredo Pliadžio fotografijų parodoje – formos, atgaivintos judesio

Fotoparoda eksponuojama muziejaus pirmame aukšte ir rūsyje esančioss salėse. Autoriaus nuotr.
Fotoparoda eksponuojama muziejaus pirmame aukšte ir rūsyje esančioss salėse. Autoriaus nuotr.

Vilniaus Marijos ir Jurgio Šlapelių muziejuje atidaryta garsaus sporto fotografo Alfredo Pliadžio paroda Greičio abstrakcijos.

Paroda tarytum vainikuoja fotografui itin sėkmingus metus – lapkričio 23-ąją vykusiuose Sporto vadybos apdovanojimuose Penki olimpiniai žiedai jis buvo pripažintas geriausiu šių metų sporto fotografu, o dar pavasarį buvo apdovanotas metų spaudos fotografijos Auksinio kadro prizu.

Iki metų pabaigos vilniečiai ir sostinės svečiai turės puikią progą pamatyti drąsių A. Pliadžio kinetinių eksperimentų su peizažo fotografija rezultatus – gyvas ir pulsuojančias pro automobilio langą užfiksuotų medžių, laukų bei plentų nuotraukas. Jokio išankstinio komponavimo, montažo, vaizdo redagavimo.

Parodos atidarymo metu A. Pliadis aktyviai bendravo su svečiais. Autoriaus nuotr.
Parodos atidarymo metu A. Pliadis aktyviai bendravo su svečiais. Autoriaus nuotr.

Kiekvienas kadras yra išskirtinis ne tik dėl autoriaus išradingumo, bet ir palankaus atsitiktinumo. Fotografo profesionalumas ir sumanus automobilio judėjimo greičio bei skirtingos trukmės ekspozicijos derinimas padėjo A. Pliadžiui sukurti naują vaizdinę judesio išraišką.

Fotografas sako, jog kurdamas parodą, dažnai pasitelkdavo į pagalbą spontaniškumą. Ir visiškai akivaizdu, kad tokio tipo abstrakčių kadrų surežisuoti neįmanoma.

Greičio abstrakcijos skiriasi ne tik savo nuotaika – nors daugelyje nuotraukų vyrauja vos dviejų trijų tonų spalvos, parodoje surinkta gausių skirtingų koloritų pavyzdžių.

Patalpinta: Naujienos