Televizijos reklamuoją viską. O kas reklamuoja televizijas?

Nesvarbu žiūrim ar ne, bet apie televiziją, visi turime savo nuomonę. Vieni ją keikia, kiti neįsivaizduoja savo dienos be jos ir visi žinome, kad televizija neapsiriboja tuom, ką mums rodo televizorius. Radijas, internetas ir spauda nuolat praneša apie televizijoje matomus veidus ir ten „gimusius“ skandalus. Visa tai yra televizijos savireklama. Apie ją ir vidinę televizijos politiką kalbamės su Lietuvos ryto televizijos reklamos vadovu, daug kam žinomu kaip orų berniuku ar reklamos balsu – Pauliumi Skuču.

Pauliau, papasakok ką televizijoje veikia reklamos vadovas?

Aš esu atsakingas už televizijos savireklamą bei anonsų kūrimą. Taip pat esu ir televizijos atstovas spaudai. Turint omenyje tai, kad Lryto.TV turi mažas žmonių sąnaudas, tai mūsų televizijoje vienas žmogus atlieka daug funkcijų. Ryškiausias to pavyzdys yra generalinis direktorius – Edmundas Jakilaitis, kuris yra ir vadovas, ir žurnalistas, ir laidos vedėjas. Tad ir man tenka ne tik rūpintis savireklama, bet ir „paskolinti“ savo balsą įvairioms užsklandoms, anonsams. Papildoma veikla laikau ir orų pranešėjo pareigas.

Bet pagrindinis mano rūpestis vis tik yra televizijos įvaizdžio kūrimas. Turiu savo komandą su kuria mes ruošiame anonsų tekstus, juos įskaitau ir patys montuojame. Dar rašau pranešimus spaudai, kuriu vinjetes, rengiu reklamines akcijas, ieškau informacinių partnerių, padedu laidų vedėjams suformuoti ir palaikyti jų įvaizdį, kuris derėtų prie bendro televizijos įvaizdžio.

Kokį įvaizdį kuria jūsų televizija?

Mūsų pagrindiniai tikslai siekti informacinės lyderystės ir pateikti žiūrovui turiningą pramogą. Norime, kad mūsų programa turėtų išliekamąją vertę. Didžiausią dėmesį mes skiriame įvykiams Lietuvoje ir pasaulyje, todėl mūsų televizijos naujienų tarnyba yra didžiausia ir žinios transliuojamos kur kas dažniau, nei kitose lietuviškose televizijose. Tai padarė mus išskirtiniais.

Tad kokį įvaizdį tu padedi formuoti laidų vedėjams, kad šie derėtų prie bendro televizijos įvaizdžio?

Visų pirma, žmogus turi atrodyti gana solidžiai. Apie savo laidų vedėjus nesiekiame kurti skandalų. Norime, kad laidos vedėjas, kaip ir televizija, būtų patikimas ir rimtas, galintis padėti.

Sociologiniais tyrimais nustatyta, kad pagrindinis televizijos žiūrovas yra vyresnis žmogus, dažniausiai be aukštojo išsilavinimo ir gaunantis vidutines pajamas. Į kokią auditoriją jūs orientuojatės?

Pagrindinė mūsų auditorija yra 25–49 metų, gaunantis didesnes nei vidutinės pajamos ir išsilavinęs žmogus. Bet iš esmės, televizijos žiūrėjimas yra įprotis. Mūsų televizija dar palyginus labai jauna (Lryto.Tv įsikūrė tik 2008 metų spalio mėnesį). Tam, kad žmonės įprastų žiūrėti mus nuolat ir kad tam tikras televizijos kanalas taptų vienu iš jų dienos ritualu reikia daugiau laiko.

Dar žmonės linkę manyti, kad lietuviškose televizijose nerasi nieko naudingo, dėl to jie dažnai renkasi rusiškus kanalus ar vakarietiškus, tokius kaip BBC ir CNN. Vienas iš Lryto.Tv siekių yra parodyti žmogui, kad ir Lietuvos televizijos kanaluose yra naudingų laidų. Žinoma, per prievartą žiūrovui jų neįkiši ir į galvą to neįkalsi, bet tas, kuris žiūrės ir pats tai pamatys, gali mumis patikėti. Tikime, kad jau patikėję žmonės ir yra mūsų auditorija.

Suprantu, kad žmonių nepriversi žiūrėti ar jumis tikėti, bet kaip jiems padėti patikėti? Kokias savireklamos priemones naudojat?

Visas reklamos pasaulis sukasi ratu, ir dviračio čia jau neišrasi, bet aš visada stengiuosi ieškoti netradicinių savireklamos būdų. Tai teminiai vakarėliai, reklamos ir vinjetės pritaikytos metų laikams. Daug dėmesio savireklamai skiriam ir šiuo metu itin populiariuose socialiniuose tinklapiuose. Galimybių reklamuotis yra tikrai daug, svarbu tik surasti, kas įdomu ir „kabina“.

Tiesa, dar yra savireklama socialinių grupių pagalba. Ypatingai artėjant didžiosioms metų šventėms, televizijų dėmesys krypsta į vaikų globos namus ir senelių prieglaudas. Tik kartais čia iškyla klausimas ko norima labiau – iš tikrųjų padėti ar tik pasireklamuoti. Tokios labdaros akcijos iš tiesų turi išliekamąją vertę. O kai viskas yra proporcingai suderinta, tai laimi abi pusės – televizija gauna reklamą, antroji pusė gauna paramą.

Tavo subjektyvia nuomone, ar žiūrovus stipriai veikia televizijos savireklama?

Žiūrovas nėra naivuolis, kurį gali maustyti. Mano nuomone, žiūrovas yra gana protingas, kad suprastų, kada jam meluojama į akis, o kada su juo elgiamasi sąžiningai. Nors žinoma, yra visokių žiūrovų. Pati mūsų visuomenė dar tik ieško savęs, bet labai džiaugiuosi, kad mąstome ir į darbą žiūrime moderniau, nei anksčiau.

Kokių charakterio savybių reikia televizijos reklamos vadovui?

Kaip ir bet kuriam vadovui reikia mokėti bendrauti su kolektyvu. Taip pat reikia nuolat stebėti ir tirti rinką bei kitas medijas. Turi būti įžvalgus. Reikia turėti drąsos. Ir dar reikia mokėti protingai rizikuoti, nenuvertinti konkurentų, priimti kritiką.
Aš visada noriu siekti daugiau, kad viskas būtų geriau, todėl labai svarbu niekada nesustoti ir stengtis toliau.

Patalpinta: Interviu, Naujienos