Pirkėjai atranda ekologiškas krautuvėles

Ekologiška produkcija. „Rojaus sodo“ nuotr.

Prekystaliai nukrauti šviežiomis daržovėmis, lentynose – languotu audeklu aprišti stiklainiai su vyšnių uogiene, medumi ar vakar tarkuotais krienais. Prapjautas pyragas ant stalo ir stiklinis butelis šviežio pieno šaldytuve. Nesuklyskite, jūs esate ne Kalvarijų ar Halės turgavietėse. Jūs patekote į vieną iš sostinėje besikuriančių ekologiško, natūralaus ir šviežio maisto krautuvėlių – užuovėją nuolat skubančiame mieste.

Ekologiškumą garantuoja sertifikatai

Kad ir ką besakytų skeptikai, nepagrįstai didelės kainos, abejonių keliantis produktų ekologiškumas ar kokybė – skirtumų tarp tradicinės turgaus prekybos ir vis didesnio dėmesio susilaukiančių ekologinių krautuvėlių atrasti galima. „Kaip ir suprantama, turguje galima derėtis, o pas mus – ne. Turguje nevisada galima gauti ir pamatyti sertifikatus, liudijančius, kad produkcija tikrai ekologiška. Esame suinteresuoti pateikti klientui ekologišką produkciją, todėl kruopščiai ją atrenkame. Tas pats galioja ir prekiaujant ekologiška kosmetika, buities švarinimo prekėmis ar skalbimo priemonėmis“, – skirtumus vardija natūralių ir ekologiškų prekių parduotuvėlės „Biolinija“ atstovė Eleonora Riepšaitė.

Krautuvėles atranda ir jaunimas

Pašnekovė išskiria, kad lojaliausi jų klientai yra 20 – 45 metų amžiaus, išsilavinę, keliaujantys žmonės. Ekologiškose parduotuvėse dažniau lankosi moterys, ypač mamos, besirūpinančios savo ir šeimos gerove, vyru, vaikais, arba jaunos šeimos. Pačiame Vilniaus centre įsikūrusios parduotuvėlės „Rojaus sodas“ darbuotoja Evelina Judeikytė pamini ir keletą kitų grupių: tai aktyvus išsilavinęs jaunimas, kurį žavi naujos idėjos, krautuvėlėje vykdoma edukacinė veikla (jau vyko paskaitos apie tradicinę duoną, medų, kiaulpienių kavą, lietuviškus prieskonius ir pan. – aut.). Krautuvėlių neaplenkia ir senjorai, jaučiantys sentimentų geram maistui, pavyzdžiui, naminei krosnyje keptai duonai.

Siūlo kruopščiai atrinktus produktus

Anot E. Riepšaitės, pagrindinė jų verslo idėja – suformuoti išskirtinį asortimentą, siūlyti tokius natūralius ir ekologiškus produktus ir prekinius ženklus, kurių neturi kitos parduotuvės. „Norime siūlyti tik tai, kas kruopščiai atrinkta, sertifikuota, visada atidžiai tikrinti produktų sudėtines dalis, naujoves išmėginti patys. Kainodaros srityje, kiek tai priklauso nuo mūsų, stengiamės būti „įkandami“ ir mažesnes bei vidutines pajamas turinčiam vartotojui – siūlome ir pigesnių, ir prabangesnių natūralios produkcijos prekinių ženklų. Tačiau sunkmečiu žmonės atsirenka būtent tai, ko tuo metu reikia, neišlaidauja. Sunkiai sekasi paskatinti vartojimą net ir siūlant akcijas“, – teigia pašnekovė.

Nors „Rojaus sodas“ didžiausią dėmesį kreipia į ekologiškus produktus iš ekologinių ūkių, tačiau siūlo įsigyti ir tiesiog kaimo darže užaugintų produktų, bet juos renkasi atsargiai, nes teko „nusvilti“ dėl apgavysčių. „Stengiamės produktus vežtis iš kuo artimesnės vietovės, tuomet ir jų kainą galime nustatyti žemesnę. Pagrindinė mintis, kurios siekiame ir bandome laikytis – sezoninė mityba. Rudenį pirkėjams siūlėme ką tik nurinkto derliaus, šviežiausių vaisių ir daržovių, žiemą valgėme šakniavaisius, marinatus, uogienes, medų, mėsą. Pagaliau atėjo pavasaris su šviežutėliais žalumynais, o dabar teliko sulaukti vasaros gausios gėrybių“, – sako Evelina Judeikytė.

Eiti į šias krautuvėles ir mokėti 8 litus už kilogramą agurkų ar ne, priklauso tik nuo jūsų pačių pasirinkimo. Jei jums skaniausia dešra yra „daktariška“, o pietus kasdien atstoja prekybos centre pirkta mišrainė ir čeburekas, šios krautuvėlės jūsų tikrai nesudomins. Bet jei priskiriate save prie ekologiškai mąstančių ir apie maisto kokybę galvojančių žmonių, apsižvalgyti bent vienoje krautuvėlėje ir susipažinti su siūlomų prekių gausa turėtų būti įdomu. Juk pirkti nebūtina.

Patalpinta: Rašiniai