Dešimt dalykų, kuriuos turėtų žinoti žurnalistas 2010 metais

RabbleRadio (Flickr) nuotrauka

Pasirinkęs žurnalisto kelią, turi būti pasiryžęs nuolatinėms permainoms ir tobulėjimui. Į ką reikėtų atkreipti dėmesį žiniasklaidos kūrėjams 2010 metais? Tinklaraščio kūrėjas Džonas Tompsonas iš Anglijos sudarė dešimties dalykų sąrašą, be kurio, jo nuomone, profesionalus visuomenės informatorius neišsivers.

  1. Perprasti kaip veikia „Twitter“ ir kiti žiniasklaidos tinklai, kad galėtum naudotis tokiais įrankiais kaip „TweetDeck“. Tai naudinga norint gauti „šviežiausias“ naujienas arba norint nepasiklysti nuolatiniame jų sraute.
  2. Kontroliuoti save. Technologijų amžiuje labai lengva tapti priklausomu nuo jų, tačiau turi jas įvaldyti taip, kad jos taptų priklausomos nuo tavęs. Be to, turi išmokti kaip susidoroti su visa tave pasiekiančia informacija – filtruoti, filtruoti, filtruoti!
  3. Tu esi „prižiūrėtojas“. Patinka tai ar ne, tačiau nuo tavęs priklauso, kokios žinios pasieks visuomenę. Tad turi surinkti informaciją iš įvairiausių tinklalapių, ją interpretuoti, kaupti ir pateikti per socialinius tinklus
  4. Visuomet turi būti pasiekiamas ir tapti visuomenės kūrėju. Kuriant visuomenę labai svarbus tavo asmeninis indėlis ir įvaizdis, nes greitai kintant tiek virtualios, tiek tradicinės žiniasklaidos tendencijomis nebegali tikėtis, kad tik tavo darbdavio sukurtas autoritetas padės patraukti skaitytojų dėmesį.
  5. Pagrindiniai žurnalistiniais įgūdžiai vis dar yra esminiai. Gali išmokti įvaldyti ne vieną raiškos priemonę, bet jei nesugebėsi papasakoti istorijos įtikinimai, glaustai ir kruopščiai atrinkti informaciją, niekas negalės ir nenorės gilintis į pateikiamą informaciją.
  6. Šiuolaikinėje žurnalistikoje reikia susikurti verslo modelį. Jei neperpranti verslo taisyklių, o ypač tos srities, kurioje dirbi, pats metas nubusti. Reikia suvokti, kad didžiausia žiniasklaidos rėmėja – reklama ir nuo to priklauso atlyginimo dydis.
  7. Turi susikurti savo individualų įvaizdį. Tau gali padėti – „Twitter“, „Facebook“, asmeninio tinklaraščio kūrimas, taip pat savo nuomonę gali perteikti ir tiesiog pasidalindamas ką skaitai, kokias žinias seki (per tokius tinklus kaip „Publish2“ ar „delicious“).
  8. Tau reikia bendradarbiauti! Visais įmanomais būdais – su įvairiomis organizacijomis, vaizdo raiškos kūrėjais, dalintis informacija su kitais internetiniais vartais.
  9. Istorija neturi būti pamiršta po jos publikavimo. Nebijok kartais patikrinti senas istorijas ir jas plėtoti. Tačiau daryk tai akivaizdžiai – parodyk tuos patikrinimus. Būtinai neslėpk klaidų, nes jei jos bus paviešintos gali prarasti skaitytojų pasitikėjimą, tačiau jei jas pats viešai pripažinsi kaip tik gali tą pasitikėjimą padidinti,
  10. Šiuolaikinės technologijos yra neišvengiamos, tačiau natūralu, jei tam jauti baimę. Vis dėl to, jos yra perprantamos bet kuriam žmogui. Susikurk WordPress internetinį dienoraštį ir pats nustebsi kiek gali pasiekti ir išmokti pats.

Panaudota informacija iš blogs.journalism.co.uk.

Patalpinta: Naujienos, Pasaulyje