„Marškinėliai ir kostiumai“ – kaip uždirbti kuriant?
Į salę nebetelpantys žmonės bei gausybė klausimų autoriui – taip būtų galima trumpai apibendrinti Deivido Parišo (David Parrish) knygos „Marškinėliai ir kostiumai” pristatymą. Tai buvo vienas iš daugiausiai dėmesio sulaukusių knygų mugės Ilgojo Penktadienio renginių. Didelio pripažinimo Europoje nusipelnęs kūrybinio verslo konsultantas akimirksniu sužavėjo ir Lietuvos publiką.
„Marškinėliai ir kostiumai“ yra įkvepianti ir praktiška knyga visiems, kurie užsiima kūrybiniu verslu ar ketina jį pradėti. Savo knygoje D. Parišas parodė, kaip galima sujungti du, iš pirmo žvilgsnio, visiškai skirtingus dalykus – kūrybingus žmones ir verslininkus, nes būtent šių dviejų komponentų sėkminga sąveika, anot autoriaus, lemia gerai išpildytą ir sėkmingą verslo idėją.
Aš labai džiaugiuosi, kad po tokio ilgo ir kryptingo darbo ši knyga pagaliau tapo realybe. Esu kūrybinio verslo konsultantas ir jau daug metų dirbu kultūros sektoriuje su įvairiais žmonėmis, kurie užsiima kūryba. Per daugelį savo darbo metų, dirbdamas įvairiose šalyse, su įvairiais žmonėmis, aš supratau, kad iš esmės, kūrybingi žmonės, nors ir neturintys patirties versle, gali jame būti sėkmingi. Todėl aš ir nusprendžiau parašyti šią knygą. Norėjau parodyti žmonėms, kad jei mes esame protingi, tai galime puikiai sujungti šiuos du dalykus kartu. Taigi, mano knyga yra verslo knyga tiems, kurie paprastai neskaito tokių leidinių, tačiau nori sėkmingai uždirbti iš savo kūrybos.
Vien tai, jog tokie žmonės susidomi mano knyga, jau yra didelis laimėjimas. Daug pažįstamų architektų, dizainerių, fotografų, rašytojų prisipažino, kad labiausiai jie yra motyvuoti kurti. Jie neturi patirties versle, nėra skaitę verslo knygų. Didžiausias komplimentas, kurį man yra tekę gauti, buvo iš pažįstamo, kuris niekada neskaitęs tokių knygų priejo prie manęs ir sako: “Deividai, aš niekada nesu skaitęs verslo knygų, bet tavo knyga yra jėga“.
„Marškinėliai ir kostiumai“ – tai ilgametės D. Parišo profesinės veiklos rezultatas. Ši knyga atspindi ne tik autoriaus požiūrį į verslą (jis sieja kūrybišką asmenybę su versliu mąstymu), bet ir jo gebėjimą, žinias paversti praktika. Tik pasirodžiusi knyga sulaukė milžiniško populiarumo ir netrukus „Marškinėliai ir kostiumai“ buvo išleisti daugelyje pasaulio šalių. Knyga pasirodė Kinijoje, Kolumbijoje, Ispanijoje, o nuo 2010 m. ir Lietuvoje. Tiesa, Lietuvoje knyga pasirodė kiek netikėta paprastam vartotojui forma. Tarptautinių kultūros programų centras kartu su LR Kultūros ministerija nusprendė, kad vietoje popierinio varianto knyga bus išleista elektroniniu formatu. Autorius teigė, kad tai yra labai naujoviškas sprendimas, nes popierinis knygos variantas ir buvo suprojektuotas taip, kad knyga būtų pilna nuorodų, kurias žmogus galėtų tarsi paspausti ir gauti papildomos informacijos vienu ar kitu jį dominančiu klausimu.
Kai aš pradėjau rašyti šią knygą, naiviai maniau, kad žmonės visada pradeda skaityti nuo pradžių, tačiau taip nėra. Kiek man teko matyti ir girdėti, žmonės, pirmą kartą paėmę knygą į rankas, visų pirma ją perverčia, ieškodami kažko įdomaus ar neįprasto. Tik radę kokią nors iliustraciją jie susidomi ir nusprendžia artimiau susipažinti su leidiniu. Taigi, ši knyga yra sukurta taip, kad kiekviename puslapyje žmogus rastų nuorodų, kurios galėtų skaitytoją nukreipti į bet kurią knygos vietą ar į papildomus šaltinius, kurie būtų susiję su skaitytoją dominančia sritimi.
Prisimenu, kai pirmą kartą buvo išleista mano knyga. Tuomet kažkas priejo prie manęs ir pasakė: „Žinai, nors tavo knyga yra popierinė, nuorodų dėka jaučiuosi taip, tarytum skaityčiau ją internete. Tai nuostabu.“ Taip pat manau, kad dizainas yra labai svarbus, todėl jam buvo skirta labai daug dėmesio. Juk, iš esmės, dizainas ir lemia tai, ar žmogus susidomės knyga, ar ne. Dažniausiai žmonės man žeria komplimentus ne dėl to, kas yra knygoje parašyta, o dėl to, kaip ji atrodo. Tai, žinoma, šiek tiek liūdina.
Ši D. Parišo knyga yra nemokamai platinama lietuviškoje svetainėje www.koperator.lt, o daugiau apie autorių ir šią knygą galite sužinoti interneto svetainėje www.davidparrish.com.