Iš Vingio parko į New Yorker

Šiuolaikinio pasaulio turinį kurianti naujoji karta dažną menininką įkvėpia kurti ir taip jai suteikti išliekamąją vertę. Tai nebe akvarelės, teptuko kategorija, o kelių dimensijų fantazijos bei elektros tinklo era. Jauki prieblanda, medinis grindinys, tankūs augalai,  tarp jų virtualios gyvybės ženklus rodantys išmanieji prietaisai ir tyloje dirbantis iliustratorius Karolis Strautniekas. The Guardian ir The Economist du pasaulinės žiniasklaidos gigantai, kurių jaunosios lietuvių kartos menininkas atsisakė, nes… yra per daug užsiėmęs. Vilniuje esančioje studijoje jis kasdien dirba tokiems užsakovams kaip The New York Times, GQ, New Yorker, Facebook, Air France ar Mini Cooper. Dėl išlavintos skonio pajautos ir koncentracijos, darbščių rankų ir neblėstančios fantazijos, o svarbiausia, juodo darbo lietuvis įsitvirtino pasaulio geriausiųjų lygoje.

Karolis Strautniekas. „Kino pavasario“ organizatorių nuotr.Karolis Strautniekas. Kino pavasario organizatorių nuotr.

Autentiškas braižas – tarptautinis pripažinimas

Piešimas K. Strautniekui svarbus dėl terapinės funkcijos, kuri padeda suvokti save, ir dėl galimybės aplinkai ištransliuoti asmenines emocijas bei autentiškas patirtis. Būtent tokio nuoširdaus darbo metu tobulinant individualų braižą, spalvų dermes, smulkiausių detalių išpildymą, iliustratorius buvo pastebėtas prancūzų žurnalo Almasty. Tai buvo pirmasis tarptautinis komercinis užsakymas, kurio kontaktas užsimezgė tiesiog Facebook platformoje ir šiandien yra išsivystęs iki ryšio su asmeniniu agentu Paryžiuje, atsakingu už Karolio darbus prancūzų rinkai. Tiesa, tai jau nebe vienintelis agentas. Kitas, veikiantis iš Londono, atstovauja lietuviui visame pasaulyje.

Nors K. Strautniekas gyvena Lietuvoje ir triskart per savaitę bėgioja Vingio parke, dirbdamas globaliai rinkai turi išmanyti ir sekti pasaulio megapolių tempą, atmosferą ir joje gyvenančius žmones. Anot iliustratoriaus, tai padaryti padeda nuodugnus vietovių išvaikščiojimas šiuolaikiškuoju Google Maps būdu, kuris leidžia tiek pasivaikščioti užsienio šalių gatvėmis, tiek įsisprausti į svetimų žmonių minią.

Karolio Strautnieko iliustracija.
Future Cities (liet. Ateities miestai). Iliustracija leidiniui The New York Times.

Sukurti veidą ateičiai

O ką daryti, jei reikia kurti piešinį apie ateitį? Tam Karolis Strautniekas įkvėpimo semiasi iš XXa. Retro Future meno kūrinių, kuriuose menininkai bandė perteikti ateities vizijas. Paskutinis toks lietuvio darbas Cities (liet. miestai) buvo skirtas The New York Times vienai iš skilčių iliustruoti. Vienas darbas tokiam leidiniui gali atsieiti ir penkis tūkstančius eurų.

 

Karolio Strautnieko iliustracija.
Sundown (liet. Saulėlydis). Asmeninis darbas.

Globalus pripažinimas pelno lokalų

Kalbėdamas apie lietuvišką rinką K. Strautniekas prisipažįsta: „Aš puikiai suprantu, kad rinka yra mažesnė ir galimybės kitos. Skaičiukai čia nėra taip svarbu.“ Nors atvira aukščiausios kategorijos pasaulinė rinka, lietuviškoji taip pat nelieka nepapildyta iliustratoriaus darbais. Tiesa, kūrėjui tenka pripažinti, kad lokalių klientų požiūris pasikeitė tik sužinojus apie menininko tarptautinį pripažinimą.

„Gaunu daug daugiau pagarbos, nei gaudavau anksčiau, kol dar neturėjau tų skambių vardų savo klientų sąraše. Dabar tikrai malonu dirbti su vietiniais klientais. Nors jie dar dažnai kompleksuoti ir nedrąsūs“, – sako K. Strautniekas. Šių metų Kino pavasario pagrindinė reprezentacinė iliustracija yra sukurta jo ir tik labai ribotu tiražu, kaip ir visi kiti menininko piešiniai. Pasitelkiant lietuvio talentą ir savitą pasaulio perteikimą kuriamas šiuolaikiškas lietuviškos kultūros įvaizdis ir vakarietiškas veidas plačiajai auditorijai.

Karolio Strautnieko iliustracija.
Iliustracija leidiniui El País apie ispanų migraciją į Niujorką.
Patalpinta: Rašiniai