Pramoga ir mokymasis viename
Šiais laikais visuomenėje vyrauja nuomonė, kad jaunas žmogus ir muziejus – du jokiais būdais nesusiejami dalykai. Vis dėlto, toks mąstymas yra klaidingas – kai kuriuose muziejuose nuolatos šurmuliuoja jaunimas, jeigu šie sugeba savo ekspozicijas patraukliai pristatyti. Kartais labai paprasti dalykai, pavyzdžiui, tam tikri techniniai sprendimai, gali iš esmės pakeisti požiūrį į muziejų. Vienas pavyzdžių – šiuolaikines kompiuterines naujoves taikantis pačioje Vilniaus širdyje Lietuvos banko įsteigtas Pinigų muziejus, kuriame apsilankius galima susipažinti su pinigų, bankininkystės, Lietuvos banko istorija ir raida.
Pinigų muziejus – vieta, kurioje edukaciniais tikslais su malonumu lankosi tiek moksleiviai, tiek studentai, tiek vyresnio amžiaus žmonės. Čia yra sukaupta įspūdinga kolekcija, siekianti daugiau nei 40 tūkst. įvairių eksponatų – nuo Antikos laikais kaldintų monetų iki banko kortelių, suklastotų pinigų pavyzdžių ir šiuolaikinės pinigų gamybos technologinių elementų.
Nepaisant to, kad muziejuje sukaupta tokia gausa daiktinio istorinio paveldo, būtų labai klaidinga manyti, jog tai yra vienas iš tų stereotipiškai įsivaizduojamų muziejų, kuriuose lankytojai tik stebi už stiklinių vitrinų išdėliotas senienas. Puikiai įgyvendintos novatoriškos idėjos lemia tai, kad Pinigų muziejuje pinigų ir bankininkystės istorija, šiuolaikiniai finansiniai procesai ir istorinis paveldas tampa įdomiu pažinimo objektu. Paprastas pavyzdys – jaunas žmogus, lankydamasis muziejaus salėse, turi galimybę pats aktyviai dalyvauti pažinimo procese, naudodamasis čia esančiomis interaktyviomis priemonėmis, taip pat ir smagiai bei turiningai leisti laiką. Čia yra kompiuteriniai terminalai su specialiomis programomis, todėl visi lankytojai gali naudotis ten esančiomis duomenų bazėmis ir sužinoti daugiau informacijos tam tikromis temomis, arba žaisti mokomuosius žaidimus. Kiekvienas besidomintis turi galimybę žiūrėti dokumentinius filmus, prezentacijas. Įspūdį palieka šviesos, vaizdo ir garso efektai – dėl jų kiekvienas eksponatas savotiškai intriguoja. Interaktyvių priemonių gausa padeda lengviau prisiminti ekspozicijos turinį ir pateiktą informaciją – argi neįdomu savo rankomis pasverti aukso arba sidabro luito masę? Arba sužinoti, kiek kainuotum, jeigu būtum auksinis? O gal pačiam nusikalti monetą arba atsispausdinti banknotą su savo atvaizdu? Reikia tik noro ir mokymasis taps puikia pramoga.
Žinių gilinimas gali būti ne tik darbas, bet ir laiko praleidimo būdas. Pinigų muziejus yra puikus pavyzdys, kokiu būdu muziejus gali būti įdomi jaunimui vieta, paskatinanti ne tik apsilankyti antrą kartą, bet ir atsivesti draugų.