Kokį profesionalą ugdome?

Renginio pranešėja, VDU Kokybės ir inovacijų centro darbuotoja prof. dr. Vilma Žydžiūnaitė (kairėje) ir seminaro vedėja, Edukologijos katedros prof. habil. dr. Vilija Targamadzė. Autorės nuotr.

Vilniaus universiteto Filosofijos fakultete tęsėsi švietimo reikalus nagrinėjantis seminarų ciklas Consilium educationis tema „Profesijos filosofija – universitetinių studijų (ne)opozicija“. Seminarą vedė Edukologijos katedros prof. habil. dr. Vilija Targamadzė. Renginio pranešėja – VDU Kokybės ir inovacijų centro darbuotoja prof. dr. Vilma Žydžiūnaitė.

Pirmąją seminaro dalį pranešėja prof. V. Žydžiūnaitė kalbėjo apie universitetinių studijų programų trūkumus pabrėždama jų painumą. „Nors žmogus turi du diplomus, jis vis tiek negali pasakyti, koks jis yra profesionalas“, – retoriškai į auditoriją kreipėsi seminaro pranešėja. Prof. V. Žydžiūnaitė akcentavo tai, kad studijų programos kūrėjai nesugeba aiškiai išdėstyti, kokį profesionalą ugdo. Apklausus studentus paaiškėjo, jog tik ketvirtaisiais bakalauro programos studijų mokymosi metais studentai suvokia, kokią naudą ateityje turės pabaigtos studijos.

Pranešėja išsamiau analizavo filosofijos studijas. Ji teigė, kad studentas vieno ar kito filosofo mintis kur kas labiau įsisavintų, jei jos būtų pateikiamos atitinkamoje studijų programoje. Tuo remdamasi profesorė iškėlė profesionalumo klausimą: „Profesionalumas – tai profesijų virsmai ir jų kūrimas pagal profesijų standartus ar universitetinių studijų programų kompetencijų orientavimasis į profesinius standartus?“

Profesorė V. Žydžiūnaitė taip pat kalbėjo apie studentams diegiamas vertybes, dėstytojo prieinamumą studentui, profesionalumą, apie universiteto skaitykloje esančią pagarbos stoką besimokančiajam.

Patalpinta: Lietuvoje, Naujienos