Lietuva per krepšinio prizmę

„Krepšinio širdis“ – šiuo metu populiariausia Lietuviška socialinio tinklo Facebook grupė. Iš asmeninio albumo.
„Krepšinio širdis“ – šiuo metu populiariausia Lietuviška socialinio tinklo Facebook grupė. Asmeninio archyvo nuotr.

Tomas Tumalovičius – krepšinio fotografas, per trumpą savo karjerą sukaupęs daugiau patirties, nei daugelis kelis dešimtmečius dirbančių šio amato meistrų. Sugalvojęs, kad nenori fiksuoti tik rungtynių epizodų, Tomas nusprendė: jo tikslas – parodyti kitokį krepšinį.

Prieš ketverius metus fotografas pradėjo kelionių maratoną, kurio metu lankė legionieriaus duonos užsienyje ragaujančius Lietuvos krepšininkus.  Graikija, Italija, Rusija, Ispanija, JAV – daugybė aplankytų krepšininkų, pamatytų rungtynių, sumontuotu vaizdo siužetų ir, žinoma, daugybė nuotraukų.

2009 m. Ispanija. Su Darjušu Lavrinovičiumi, šalia krepšininko namų. Iš asmeninio albumo.
2009 m. Ispanija. Su Darjušu Lavrinovičiumi, šalia krepšininko namų. Asmeninio archyvo nuotr.

Prasidėjus socialinių tinklų bumui, Facebook tinkle atsirado „Krepšinio širdies“ grupė. Prieš dvejus metus įkurtas puslapis šiuo metu vienija daugiau nei 66 tūkst. krepšinio gerbėjų. Kasdien jame apsilanko daugiau nei 30 tūkst. unikalių lankytojų.

httpv://www.youtube.com/watch?v=ntSrTupz-VI

„Krepšinio širdis“ – daugiaterpis projektas. Šis ženklas puošia fotografijų parodas, sirgalių atributiką, dažnai figūruoja įvairių socialinių akcijų rėmėjų gretose.

T. Tumalovičius savo darbų neeksponuoja galerijose. Parodoms jis renkasi kitiems fotografams neįprastas vietas. Galerijomis trumpam virto Vilniaus ir Kauno oro uostai, Vilniaus prekybos centro „Akropolis“ fasadas. Po Lietuvą iki šiol važinėja 14 m ilgio vilkikas, kurį puošia dvylika įspūdingo dydžio rinktinės žaidėjų nuotraukų. „Vairuotojas sakė, kad kai sustoja prie perėjos, žmonės net neina, nes žiūri į nuotraukas“, – džiaugiasi fotografas. T. Tumalovičius savo darbų parodą surengė ir Vilniuje vykusios Europos vyrų krepšinio čempionato burtų ceremonijos metu.

Sparčiai populiarėja „Krepšinio širdies“ sirgalių atributika. Vis daugiau krepšinio gerbėjų dienas  skaičiuoja „Krepšinio širdies“ kalendoriuje, o arenose pasirodo su žaliais ar juodais „Krepšinio širdies“ marškinėliais.

Eurobasket 2009. Asmeninio archyvo nuotr.
Eurobasket 2009. Asmeninio archyvo nuotr.

Dalis už atributiką surinktų lėšų bus skirta Lino Kleizos labdaros ir paramos fondui. „Visada akcentavome fanams, kad dalis pelno bus skiriama krepšinio gerovei. Džiugu, kad pavyksta tai padaryti“, – džiaugėsi T. Tumalovičius.

Idėjų nestokojančio fotografo planuose – daugybė projektų ir „Krepšinio širdies“ plėtros galimybių: „Šiuo metu dirbame su užsienio reikalų ministerija. Vašingtone bus didžiulis renginys, kuriame Lietuva bus pristatyta Amerikai per krepšinį, būtent per rinktinės parodas. Taip pat planuojame padaryti „Krepšinio širdies“ aukcioną, kuriame bus pardavinėjami krepšininkų daiktai. Dalis surinktų lėšų bus skirta labdarai. Dirbame prie vieno filmo projekto, kuriame krepšininkai pasakos apie tai kaip siekti tikslo, kaip tapti tuo vieninteliu, išskirtiniu sportininku.“

Lina Motužytė

Patalpinta: Rašiniai