Priklausymas draugijai – galimybė pagilinti žinias ne akademiniu būdu

Lankasterio universiteto rinkodaros draugijos logotipas.

Jau antrus metus Didžiosios Britanijos Lankasterio universitete reklamą ir rinkodarą studijuojanti Skirma Vižinytė labai džiaugiasi savo studijomis, mokslui skiria nemažai laiko bei pastangų. Nepaisant to, suspėja būti aktyvia daugybės draugijų nare.

Skirma priklauso „Bright furure“, vienai didžiausių Jungtinės Karalystės universitetų draugijai, verslininkų draugijai ir dar kelioms, tačiau svarbiausioji – Lankasterio universiteto rinkodaros draugija, kurioje Skirma užima sekretorės pareigas. Čia ji praleidžia daugiausiai laiko, yra atsakinga už valdybos susirinkimų nuorašus, darbų paskirstymą, narių atnaujinimą ir registravimą, įvairiausių problemų sprendimą: „Aš esu kontaktinis asmuo, kuris prižiūri, kad nariai gerai sutartų su valdyba“.

Svarbu suburti kuo daugiau bendraminčių

Lankasterio universitete savo draugiją pagal domėjimosi sritis gali suburti visi norintys, svarbu, kad pirmaisiais metais prisijungtų daugiau kaip 50 žmonių, nes kitaip ji yra uždaroma. Rinkodaros bendrija susikūrė prieš trejus metus, prieš pat Skirmai atvykstant į Didžiąją Britaniją. Ji pasakojo: „Vienas lietuvaitis Povilas sugalvojo, kad nėra rinkodaros draugijos, o tokią turėti būtų smagu, tad susiradęs dar porą bendraminčių susitvarkė dokumentus ir nuo pat kitų mokslo metų pradžios ėmėsi veiklos“.

Kiekvieną spalio mėnesį vyksta „Fuksų mugė“, kurios metu draugijos paruošia savo stendus ir bando privilioti kuo daugiau pirmakursių, nes nuo narių skaičiaus priklauso finansavimo dydis. „Vos įkūrę draugiją susirinkome tik aštuoniasdešimt, o dabar, antrų metų pabaigoje, jau turime visus šimtą trisdešimt du narius“. Nariai dažniausiai yra rinkodara besidomintys žmonės, kurie neapsiriboja paskaitomis, o nori pagilinti savo žinias ne iš akademinių šaltinių. Taigi dauguma jų priklauso rinkodaros fakultetui, tačiau taip pat yra ir kitų sričių studentų, kurie domisi rinkodara, bet neturi galimybių mokytis universitete. „Dauguma mūsų yra magistrantai ir pirmakursiai, nes vieni turi daug laiko, o kiti iniciatyvesni už antrakursius ar trečiakursius“.

Skirma Vižinytė sako, kad Didžiosios Britanijos universitetuose yra daugybė studentų draugijų. Nuotraukos iš asmeninio albumo.

Organizacijos veikla

Rinkodaros draugija užsiima nevienalype veikla: „Priklausome LUMSA (Lancaster university management school asociation), giname studentų interesus, kas savaitę mūsų nariams išsiunčiame naujienlaiškį su industrijos naujienomis, organizuojame lyderystės kursus (bet jie tik valdybai arba mūsų padėjėjams renginių komitete) ir tada pati svarbiausia veiklos sritis – renginiai bei kuo didesnio žmonių rato supažindinimas su rinkodara“.

Rinkodaros draugijos organizuojami renginiai yra labai įvairūs. Pradedant nuo „Kanų liūtų“ ar „Superbowl“ peržiūrų, kai žmonės, atspėję laureatus būna apdovanojami, baigiant populiarių televizijos žaidimų principu rengiamomis varžytuvėmis apie rinkodarą tarp dėstytojų ir studentų. Taip pat, priklausomai nuo metų laiko žmonės gali varžytis dėl prizų organizuojamuose konkursuose, kuriuose kuriamos ir pristatomos komunikacijos kampanijos. Tačiau svarbiausia yra pranešėjai: „Žmonės labiausiai nori tokių žinių, kurias galėtų pritaikyti, todėl mes kviečiame visokius įdomius, žymius žmones mums papasakoti apie savo pasiekimus, darbus“.

Lankasterio universiteto rinkodaros draugiją jau buvo aplankę „Bacardi“ pasaulinis produkto vadovas Christian Woolfenden, taip pat vienas iš penkių sekamiausių Twitter žmonių Ian Aspin, kuris mokė kaip save ten išpopuliarinti, o šį pirmadienį atvyksta draugijos pasididžiavimas – „Satchi&Satchi“ galva Kevin Roberts, kuris pasakos apie savo karjerą ir kaip būti sėkmingam reklamos industrijoje.

Pinigų taupyti netenka

Skirma sakė, kad nemato prasmės ieškoti privačių rėmėjų, mat kol kas visiškai pakanka ir to finansavimo, kurį gauna. Dalį lėšų bendrijai surenka iš narių, ją taip pat finansuoja fakultetas, yra galimybė pretenduoti į draugijos plėtros finansavimą. Šiemet „Unilever“ davė 200 svarų už renginio suorganizavimą, o „L‘oreal“ atsilygino už buvimą jų „Brandstorm“ konkurso atstovais Lankasterio universitete. Ji teigė, kad bendrija imasi organizuoti renginio kartu su kitais tuo atveju, jei mato naudos sau: „Įsirašyti į portfolijų, kad darei renginius tokioms visame pasaulyje žinomoms kompanijoms kaip „Unilever“ ar „L’Oreal“ yra labai gerai. Vis dėlto, tai būna mūsų renginiai, nes visur rašoma Marketing society, tačiau jų logotipas dedamas šalia mūsiškio“.

Į mažą Lankasterio miestelį atvažiuoti sutinka ne visi pranešėjai, todėl draugijos nariai stengiasi jų ieškoti tarp pažįstamų, bendrų draugų ar baigusių Lankasterio universitetą žmonių. Organizacija sumoka už kelionę ir nakvynę, o be to, priklausomai nuo pranešėjo ir jo pageidavimų, už paskaitą jam atsilyginama iki 200 svarų.

Patalpinta: Rašiniai