Perdaryti automobiliai – pavasario ženklas

Perdarytas „VW Golf IV“ modelis. VWKlubas.lt nuotr.

Ištirpęs sniegas ir vis dažniau pasirodanti saulutė kaip ir kasmet sukėlė tikrą perversmą. Nualinti po ilgos ir šaltos žiemos žmonės kaip išmano puolė džiaugtis dėl vis aukščiau nulio kylančiu termometro stulpelio. Gatvėse pasirodė pirmieji motociklai ir motoroleriai, o mėgstantys išskirti vairuotojai pradėjo šiurpinti gatves per žiemą įvairiausių patobulinimų sulaukusiais automobiliais. Apie automobilių puošybos klausimus šnekamės su šioje srityje dirbančių įmonių „Spoilera“ ir „Autogarsas“ specialistais.

Brangus jaunimo pomėgis

Retas praeivis nepastebi garsiau už perkūną akseleruojančio automobilio: vieni kumščiu pagrūmoja, kiti atsižavėti nesugeba, tačiau abejingų nelieka. Žinoma, besižavintys labiau būna jauni žmonės. Kodėl?

„Tiesą pasakius, sunku atsakyti į šį klausimą. Tiesiog yra toks stereotipas ir jis yra teisingas. Dažniausi mūsų klientai būna jaunimas. Kažkodėl, daugiau metų sulaukę žmonės nebekreipia tokio didelio dėmesio į išskirtinumą, juos tenkina ir gamyklinė automobilio išvaizda“, – teigia automobilių puošybos įmonėje „Spoilera“ dirbantis mechanikas Petras.

Anot jo, puošyba – ne šiaip pomėgis, bet ir brangus užsiėmimas, kurio kainos dažnai neapsiriboja triženklėmis sumomis.

„Už išorės patobulinimus vieni klientai gali apsieiti su trimis šimtais litų, kiti būna priversti sumokėti ir 1 – 2 tūkstančius litų“, – tvirtina mechanikas. Jam pritaria ir kitos įmonės „Autogarsas“ specialistas Laimonas: „Dažniausiai garso sistemų kainos svyruoja apie 750 – 1500 litų, tačiau didesnių poreikių turintiems klientams tai ne riba.“

Puošybos priežastis – noras konkuruoti?

Dažnai visuomenė nesupranta, kodėl vairuotojai leidžia savo sunkiai uždirbtus pinigus puošybai. Juk iš pirmo žvilgsnio ir gamyklinė automobilio išvaizda yra graži! Tačiau mūsų kalbintų specialistų nuomone puošybos priežastis slypi kur kas giliau.

„Gamykliniai automobiliai nėra prastos išvaizdos, tačiau daug kam būna labai sudėtinga susitaikyti su mintimi, kad jo mylimą automobilio modelį mieste vairuoja dar pora šimtų žmonių. Tuomet ir atsiranda noras savo mašiną padaryti išskirtine“, – teigia Petras.

Jam pritaria ir kolega Laimonas: „Manau, kad žmonės tiesiog yra tokie sutvėrimai, kurie visur ir visada nori konkuruoti. Lygiai tas pats su automobilių tobulinimu. Kažkas nori, turėdamas tokį patį automobilį kaip ir kitas, būti už jį geresnis“.

Krizė įtakos verslui neturėjo

O kaipgi visagalė krizė? Nejau tokios gilios recesijos metu automobilių puošyba nenukentėjo? „Nepasakyčiau, kad krizė turėjo labai didelės įtakos. Žinoma, klientai gal kiek ir atsargiau leidžia savo pinigus, ilgiau svarsto, ką pirkti, tačiau pats pirkėjų skaičius tikrai nesumažėjo. Be to, mes irgi bandome prisitaikyti prie klientų, siūlome jiems daugiau akcijų“, – tvirtino Laimonas. O automobilių puošybos specialistas Petras tvirtino, kad dėl pablogėjusios kelių būklės, kuriai įtakos turėjo minėtoji krizė, klientų netgi padaugėjo. Žinoma, daugelis atvažiuoja ne kažko tobulinti, o tam tikras kėbulo detales remontuoti, mat Lietuvoje užtenka ir poros duobių, kad didžiulės investicijos į automobilio kėbulą nueitų per niek.

Patalpinta: Rašiniai