RoRa esė pristatymas – profesionaliai surežisuota improvizacija

Vilniaus Knygų mugės metu vykusio gerai žinomo eseisto Rolando Rastausko esė rinktinės „Privati teritorija“ pristatymą, pavadintą „Tarp džinsų ir frako“, tikriausiai labiau tiktų laikyti performansu. Nacionalinės premijos laureatas, rašytojas Kęstutis Navakas jį pradėjo cituodamas savo parašytus žodžius, kad RoRa rašinius reikėtų uždrausti, tačiau ir tada jie būtų skaitomi, o perduodamas žodį autoriui, jis pavadino rinktinę geriausia mugės knyga.

K. Navako pažadas, kad auditorija pamatys tai, ko galbūt dar nebuvo mačiusi, tikrai buvo išpildytas. R. Rastauskas savo esė „Fotodangus virš Berlyno“ skaitė, o gal tiesiog išdainavo, akomponuojant perkusininkui Arkadijui Gotesmanui, kuris lazdelėmis mušė ritmą į stalą ir šalia gulinčią būgnų lėkštę. Jiems už nugarų buvo galima stebėti filmuotus vaizdus iš Berlyno. Tokį pristatymo pasirinkimą autorius paaiškino sakydamas, kad jam ypač svarbi akustika ir vizualizacija. Rašydamas jis sieka, kad skaitytojas pajustų vaizdo ir garso efektą.

Renginyje dalyvavęs žurnalo „Verslo klasė“, kuriame prieš tai buvo publikuojamos RoRa esė, redaktorius Aurelijus Katkevičius nestokojo humoro, pasakodamas prisiminimus. Jis sakė, kad rašytojo kūrinys – kaip vynas: autorius pasodina, užaugina vynuoges, išspaudžia ir subrandina vyną, o redaktorius – tik išpilsto į butelius.

Pristatymo metu taip pat buvo galima išgirsti džiazo improvizaciją, kurią atliko perkusininkas A. Gotesmanas ir vokalistė A. Pabarčiūtė, linkėdami visada būti šiek tiek girtiems.

Patalpinta: Rašiniai